15.9.14

Kisah di hujung minggu - Anak 3 & kerja rumah

Dulu sebelum ada anak 3, aku selalu tanya kawan-kawan yang ada anak 3, ok ke anak 3? Penat tak? Banyak kerja tak? Boleh control anak-anak tak? Ada masa untuk diaorang tak? Sempat buat kerja rumah tak???

Banyak sangat soalan kan, aku nak tambah anak tapi aku tak suka rumah bersepah..Lepas tu aku kerja dan aku takde maid, so masa tu tak boleh nak bayangkan keadaan rumah bila anak 3 orang, sebab masa anak 2 je aku boleh handle dengan baik (kononnya la) macam semua teratur gitu..


Sekali bila anak dah 3, amik laa yea..Dengan yang bongsu ni perangai one kind sikit..So kena banyak bersabar. Yang aku tak suka, yang tulah dia banyak buat. Contohnya aku tak suka barang bersepah kan, tapi yang tu la dia suka buat..So aku kena banyak bersabar la..Maybe sebab dia kecik lagi sebab tu dia tak paham, takpelah aku redha dan pasrah je..Dalam hal cam ni aku memang kena dapat support dari mrhubby, kalau tak aku memang emosi tak tentu pasal.

Yelah kan kalau aku tak kerja tu lain cerita, ni kerja lepas tu bila balik rumah macam-macam nak kena buat. Tapi ada masa aku ok jer, suka dengan telatah dan karenah 3 anak yang boleh buat aku hilang stress (ada masanya la, hehe).

Yang banyak uji kesabaran, tapi nyawa aku ni..:)

Bila dah uruskan macam-macam, certain kerja rumah memang tak sempat la nak buat..Senang kata, kalau A+B+C boleh buat, D tak dapat buat...Kalau D dapat buat, A+B mungkin tak dapat..gitulah kan, sebab tu semua menuntut komitmen dan tenaga yang tinggi maklum jelah, umur pun tak lama lagi nak masuk 40 huhu..

Haha, ni baru lepas angkat kain, seram kan..
Kalaulah ada pembantu..

Lepas tu bila dapat cuti hujung minggu tu rasa seronok sangat, kadang rasa meluap-luap nak buat sarapan pagi, tapi kadang rasa macam malas pulak sebab tido lagi best haha..Aku sangat menghargai cuti hujung minggu yea so kalau dapat rehat lebih sikit tu memang berbaloi sangat.

Kalau ada benda yang memudahkan so kenapa nak pilih jalan susah? Well, Jumaat lepas aku order je roti canai kosong (yang panas) dari bekas pengasuh anak-anak aku..Oh heaven betul rasanya, lagi best siap hantar ke rumah lagi..:) Dahlah pemalas nak buat breakfast, siap tambah lemak lagi tuu...Eh tapi tengahari aku masak yea, jangan ingat aku ni pemalas tak buat kerja langsung. Dah makan roti canai haruslah banyak bergerak untuk membakar segala lemak yang terkumpul..

Dah ni je sarapan kitaorang - 8 keping roti canai kosong (RM5.60)
Simple je kan..


Oklah sekian, tq sudi baca kisahku di hujung minggu..



1 comment:

  1. Roti canai pun sodap..anak2 saya dua2 suka roti canai.pagi2 rasa malas masak cari roti canai je,..

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...