8.9.14

Nasi Mandy la pulak

Jumaat lepas aku buat resipi Nasi Mandy segera. Kebetulan ada satu kotak lagi makanya marilah kita memasak..Aisyah ni sekarang bukan main lagi, suka sangat buat drama kat dapur, sambil aku memasak sambil tu jugak lah dia ke dapur peluk kaki aku sambil nangis-nangis, huhu...

Dah, jom nengok gambar..

 Ha inilah rupa kotak Nasi Mandy

Cara-cara ada di belakang kotak - ikut je semua cara step by step
Memang senang sangat!

Boleh refer gambar kat atas cara nak panggang ayam
Note : Setiap kotak ni disertakan satu peket beras dengan rempahnya sekali - refer link ni


Eloknya panggang ayam tu dulu sebabnya kita nak guna minyak ayam panggang ni nak masukkan kat nasi yang kita masak nanti..Boleh baca cara memasak kat kotak tu yea.

Ha ni nak masak nasi - campak je semua bahan dalam tu

Ni pulak nak blend bahan nak buat sos harrah - memang senang


Dan, hasilnya........................

Tadaaaa.....

Memang sedaplah..:)
Cukup sangat makan sekeluarga (dalam 4-5 orang)

Terus terang eh, aku memang bukan peminat makanan arab apatah lagi nasi mandy la dan lain-lain tapi bila buat sendiri camni (walaupun segera) bolehlah masuk kat tekak aku..Lagi pun puas hati sebab beras dia panjang-panjang..Tambahan pula diajar cara memasak yang mudah..

Aku tak dapat komisen apa-apa pun eh sebab ni memang testimoni sendiri..Kalau aku nak jual korang nak beli ke? Hehehe..Saja tanya...Kalau ada nak order korang komen je atau sms/whatsapp aku (016-7931644)..Kalau ada la yea...

Sekian.
Tq sudi baca!

4 comments:

  1. waaa..sedap eh kak.. klu sedap blhla beli.. kambing ada x?

    ReplyDelete
  2. Bila-bila kakak balik kampung kakak teringin kakak call dulu.
    Abang suka nasi-nasi macam ini Huda..

    ReplyDelete
  3. wow...nampak sedap la...rajin la huda nih..heheh

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...