26.2.13

Kesian, simpati.........

Tak taulah nak cakap apa kan pasal kes Rita dan Aidil tu. Walaupun Aidil dah keluarkan kenyataan TAK SAYANG lagi pada Rita tapi Rita pulak boleh cakap MASIH SAYANG lagi pada Aidil.

Isteri mana tak sayang suami kan. Tapi kita yang kat luar tak bolehlah nak cakap yang bukan-bukan pasal diaorang sebab yang faham masalah ni cuma diaorang je. Aku bukan la nak backup sesapa sebab aku sendiri simpati kat si Rita tu yang dok besarkan anak-anak dia yang dua orang tu.

Dan tetiba aku lebih simpati bila baca kenyataan Aidil kat Beatifulnara tadi. Entah kenapa aku rasa buruk baik suami, kita kena ikut cakap suami kan. Dalam agama pun kita diajar tidak membuka aib suami depan orang lain. Selesaikan segala masalah secara baik. Sebagai isteri kita kena buang ego. Cubalah settle segalanya dengan baik demi anak-anak.

Walaupun Aidil muda tapi aku rasa dia boleh jadi suami yang baik kalau sama-sama ada persefahaman dan mereka berdua saling menghormati keluarga  masing-masing. Tapi ditakdirkan takde jodoh better cerai jelah dari saling memburukkan nama masing-masing kat media.

Aku rasa Aidil dah cukup sabar dah tu....



 




9 comments:

  1. 'Tuhan sahajalah yang Maha Tahu'...

    ReplyDelete
  2. haah aidil ni dia tk byk bg statement pasal famili..bagus kan..wanita ni biasanya emosi lebih sikit.. :)

    ReplyDelete
  3. kita x tau masalh diorg..moga ada jln trbaik..

    ReplyDelete
  4. aku side rita...heheh...

    sbb aku peminat tegar dia...

    apapun, aku setuju je kalau dorang bercerai drp berterusan mcm ni...kesian kat anak2 sebenarnya...

    ReplyDelete
  5. ada ke hubby dia kata dah tak sayang....
    cakaplah tiada persefaman, sedap sikit...
    rita ada kerjaya tiada masalah buatnya....

    ReplyDelete
  6. Ksiah hal rumahtangga, jangan diceritakan pada sesiapa. Lelaki pantang yg itu. Tp, runtun jugak hati sy baca statement Rita tu. Hrpnya, adalah jalan utk mereka masih bersama.

    ReplyDelete
  7. saya pun rasa tu..sebenarnya depa ni tak sefahaman..lepas tu dua2 tak mau beralah..kita yang kat luar ni boleh tengok je la..nak cakap lebih2 pun tak tahu masalah dalaman depa ni sebnenarnya apa..sebab banyak sangt ceritanya..kan?

    ReplyDelete
  8. Hanya Allah yg Maha Mengetahui kan... kesian kat diaorg..

    ReplyDelete
  9. semoga mereka berdua dapat selesaikan masalah dengan cara terbaik

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...