1.4.14

Aisyah warded - Breath Holding Spell (Part II)

Ok sambung lagi, tapi sebelum tu korang boleh baca pasal BREATH HOLDING SPELL .

Baca entry sebelum ni

Bila mrhubby dah balik rumah, terus la kitaorang gerak ke Hospital Sultanah Nora Ismail (Hospital Batu Pahat). Sampai hospital je dah 12 lebih tengah malam. Memang kesian la kat Zarif dan Zara.

Sampai kat sini dan sementara tunggu giliran nak jumpa doktor tu, mrhubby pun dok bercerita la apa yang berlaku kat umah tadi. Sementara aku call mak dan huru hara tu, dia pun mintak tolong kat luar rumah. Kebetulan ada sorang student tengah jumpa member dia so dia tengok kekalutan mrhubby dia pun offer kan diri nak bawak ke klinik..Tapi sebab klinik tutup mrhubby ajak ke rumah doktor tepat seperti jangkaan aku.

Dalam perjalanan tu dengan tak pakai helmet semua dalam kekalutan lagi, mrhubby kata masa tu memang Aisyah mukanya biru lebam dan dia dok tampar je muka Aisyah..Bayangkan la paniknya mrhubby masa tu..Yang dia tau nak Aisyah sedar jer.

Sampai kat area taman perumahan doktor tu, mrhubby tak tau yang mana rumah doktor tapi dia dah terjerit-jerit mintak tolong kat sana dan tanya jiran kat area situ..Korang bayangkan eh, kejadian ni dalam pukul 11 lebih malam tau, senang kata memang kecoh dan huru hara la sebab melibatkan baby kan, takut kalau perkara buruk terjadi.

Bila sampai rumah doktor tetiba Aisyah boleh tersedar dan boleh buat cam normal je, boleh gitu???? Doktor yang mula-mula cemas pun terus kata, "Eh, ni ok jer.." Tapi mrhubby dan student tu  kata yang anak aku pengsan tadi dan muka biru..

Doktor pun check yang jantung Aisyah ok dan minta bawa ke hospital untuk pemeriksaan selanjutnya..Maaflah ye doktor sebab mengejutkan doktor dan buat huru hara je malam tu, huhu..

So, bila sampai hospital doktor pun buat check up dan macam-macam la dia tanya. Ingatkan tak kena warded tapi kena la jugak, huhu..Berbekalkan baju yang sikit aku pun dok la wad dengan Aisyah tersayang...TAPI aku dah cakap kat mrhubby yang dia pun kena cuti gak, sebab anak dah pengsan tak sedar cam tu, so dia kena cuti untuk jaga dan pantau Aisyah sama-sama dengan aku kat hospital.

Check in kat wad dalam pukul 2 lebih pagi..Sedihnya nak berpisah dengan Zarif dan Zara masa tu, sedih je muka diaorang, tapi demi adik Aisyah kan...Esok paginya anak-anak aku tak sekolah la sebab dah balik rumah pukul 3 pagi dengan tido tak cukup lagi, mrhubby hantar je ke rumah mak abah aku.



 Eh, terpanjang pulak entry ni...Esok part akhir aku akan bagitau apa conclusion doktor tentang Aisyah..

Nak besarkan anak memang banyak cabarannya. Ini bahagian aku dan aku terima seadanya, setakat ni alhamdulillah dan masih dalam proses pemantauan seadanya.

Terima kasih sudi baca dan aku hargai semua komen yang diberikan..











1 comment:

  1. ya Allah lieya bace ni panik sgt2...muke biru? aduhh takutnye..... mau tak panik kalo jadi mcm tu...jgn kate umah doktor, umah sape2 jek sanggup ketuk mintak bantuan.......

    tgk pic aisyah baring tdo tu terus rase mcm legaaaa lieya....

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...