10.4.14

Pulut panggang comel


Pulut panggang ni antara favourite aku dan jugak anak-anak. Kalau zaman dulu pulut panggang ni gemuk je isi pun banyak, makan satu je dah cukup.

Tapi sekarang punya pulut panggang alahai cinonet betul rupanya. Kecik comel jer dan isi pun ala-ala je bolehlaa.. 

Nasib dekat kawasan rumah aku ni dijual 5 = RM1 jadik bolehlah beli RM2 sebab comel-comel kan, makan satu pun belum tentu kenyang, kalau beli banyak sorang boleh makan dua atau tiga, hehe..

Kat area kampung ni harga kuih memang ok lagi laa, kalau kuih yang jual sebiji 20 sen tu aku nengok gak, kalau saiznya besar dan sedap ok jer, tapi kalau kureng kena redha laa..

Tempat korang pulak camana? Cuba citer sikit..


4 comments:

  1. Tempat kakak sini Huda rata-rata kuih 3 seringgit. Ada juga yg 2 seringgit.
    Pulut panggang biasa 3 seringgit dan saiz biasalah nak jumpa besar dah tak adalah..

    ReplyDelete
  2. peberet lieya jugak...mujur kat putrajaya ni ade satu kedai yg sedap sbb org kelantan yg masak...pulut panggang die mmg sedap!

    ReplyDelete
  3. sedapnya pulut panggang. kira murah la rm1 dpt 5 ketul. kt sini org meniaga kuih pn seketul dh 25 sen.

    ReplyDelete
  4. wah..ada lagi ye kuih 20 sen.kg saya tak de dah kuih 20 sen.apa lagi kat penang ni..memang tak jumpa lagi..
    suami saya suka pulut panggang..memang sedap.saya pun suka..tapi bila terbeli yang ada hampas kelapa je memang nak menyumpah je rasa..heheh

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...