18.5.14

Selamat Hari Guru!!!

Walaupun hari ni dah 18 Mei tetap nak ucapkan Selamat Hari Guru pada semua guru-guru yang pernah mendidik dan mengajar saya selama ini..Dari Tadika Gertak Merah JB, Sek Rendah Kebangsaan Convent JB, Tengku Mariam School Batu Pahat, TIGS Batu Pahat, Kolej Matrikulasi Chermai Bahau Negeri Sembilan, Infotech Mara, UiTM Shah Alam...Terima kasih pada semua..

Selamat Hari Guru untuk mrhubby juga..Jumaat 16 Mei warga Johor cuti so sambutan diteruskan pada hari ni..Gambar yang aku dapat ni fresh dari mrhubby, hehe..Teruslah aku up kat blog untuk tatapan dia jugak hehe..Tema pakaian untuk sekolah dia adalah RETRO..So kenalah bergaya cara orang lama sikit..Ala lelaki nak bergaya takdelah susah mana pun sempoi jer..

 Retro sangat ler tuuu, haha..

 Siap ada basikal semua tu, macam-macam gaya ler..


Ni versi warna..:)

Aku tau bukan senang jadik cikgu ni..Selama ni aku rasa jadik cikgu tu kerjanya mengajar jer, tapi bila dah kahwin dan nengok sendiri kehidupan seorang cikgu aku tau tugas diaorang lebih berat dari tu..Macam semua orang kata cikgu ibarat lilin membakar diri, memang ye la kot..Cikgu berkorban masa, tenaga dan emosi..Bukan senang untuk mendidik anak bangsa, lagi-lagi kalau cikgu dah berumahtangga ada anak kecik semua..

Aku bercakap sebab aku nampak sendiri hakikat kehidupan seorang cikgu tu..Mudah-mudahan berkat kesabaran dan keikhlasan seorang cikgu mendidik anak bangsa akan dapat ganjaran yang setimpal, insya allah..

SELAMAT HARI GURU!!

1 comment:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...