27.3.18

Menginap Di MBoutique Hotel Ipoh Perak - [Part II : Final]

Ok sambung..

Boleh baca yang part i di sini;

Kat Mboutique Hotel Ipoh ni, ada dua restoran.
Pertama adalah - Old Town White Coffee Grand dan kedua adalah - Myth Eatery & Bar.

Aku tak makan pun kat sini sebab malas dan makan sendiri kat bilik je. Tapi setiap pelanggan hotel dapat la kupon untuk makan di sini tapi boleh pilih nak makan di salah satu restoran. Mrhubby dan anak aku makan di Old Town White Coffee untuk dua hari. Tapi konsepnya adalah makan ala carte. Bukan makan macam kat hotel-hotel besar yang biasa buffet tu yea, bukan ok. Kalau kau pilih mihun goreng so mihun goreng je la dengan teh o. Kalau roti bakar maka roti bakar je la, gituu..

So far aku ok je makan sendiri. Mrhubby bergilir bawak anak, hari pertama breakfast dia bawak Zarif dan hari kedua dia bawak Zara pulak. So masing-masing dapat la rasa. Aku dan Yaya duduk makan roti je kat bilik, takde hal.

Meh la aku share segala gambar yang aku amik kat hotel ni..Sebab ada banyak sudut yang menarik so kalau boleh semua pun nak amik gambar tapi ada jugak yang aku tak dapat nak amik.. Korang layan je la ok, kalau tak layan pun takpe, memang saja nak letak gambar kat sini sebagai kenangan kami sekeluarga.

Oh ni antara gambar hari kedua sebelum kami keluar berjalan-jalan nak ke Sri Manjung dan Lumut.

Parking kereta ada disediakan di belakang hotel..
Nak parking depan hotel pun ok jugak tapi parking kat belakang pun ok je..

Malam kedua tu kitaorang keluar lagi saja jalan-jalan di kawasan sekitar
tapi macam biasalah bergambar lagi la kitaorang

Nengok depan lif pun nak bergambar jugak

Tapi mintak maaf la sebab aku tak dapat nak update pasal makan-makan kat hotel. Mrhubby yang turun makan breakfast dengan anak-anak. Aku pulak lupa nak suruh dia amik gambar ke kan..Biasalah selalu yang kepoh nak amik gambar aku jer..

Tibalah hari ketiga dan hari terakhir di Perak..

Kami bertolak balik awal sebab dapat panggilan telefon dari abah yang bagitau mak tak sihat
Agak panik dan gelabah jugak tapi abah kata jangan rushing so ok la..
Masa tu adik-adik aku dari KL semua dah on the way balik ke BP, alhamdulillah mak ok jer..

Terima kasih bilik 113 selama penginapan 3 hari 2 malam
Yang penting enjoy..

Macam biasa la selagi boleh bergambar..

Ini kawasan lobi dan reception hotel
Cantik kann..semua sudut kalau boleh nak amik gambar tauu

At least aku dah sampai Perak hehe..
Kenapa ke Perak? Nanti la entry akan datang aku cerita k..
Biar pun lambat akan aku tulis jugak janji ada kenangan kat blog.

Ok la terus terang hotel ni best. Walaupun terletak di kawasan sekitar yang pada aku biasa-biasa je dan takde la pemandangan atau view yang cantik [sebab keliling pun bangunan kedai je] tapi pada aku ok. Sebab keadaan dalam hotel yang cantik dan ada banyak sudut yang boleh diambil gambar.

Keadaan bilik dan toilet pun cantik dan bersih. Bilik yang aku amik kecik je tapi korang boleh la pilih saiz bilik yang besar ikut la kesesuaian kan. Keseluruhannya aku puas hati, yeay..

Sekian.
Thanks sudi baca.
-End-

1 comment:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...