29.3.18

Menginap di Forest City Phoenix Hotel Johor Bahru [Part II]

...ok bersambung dari kisah sesat kami nak ke hotel ni yang Part I tu, nah kalau nak baca ;


Akhirnya la kan kitaorang pun sampai la ke hotel ni.
Itupun dah sampai area Forest City pun masih lagi mencari-cari arah, adoi..Drama betul la nak ke hotel ni. Kami nak tuju ke hotel, tapi diaorang bagi parking kat area lain..Tapi hotelnya jauh dari tempat parking [dalam hati takkan nak heret beg jauh nak ke hotel..] tapi setelah pusing-pusing sampai la jugak..Korang mana yang nak ke sini harap la tak confuse cam kitaorang ni ok..serius memang kitaorang confuse dan sesat ok!

Dah sampai depan hotel aku terus daftar la kan sementara mrhubby dan anak2 cari parking kat basement. Tapi sumpah besar lobi hotel ni. Dan bila aku nengok keliling ramai bangsa asing dan kaum lain..Pekerja hotel ada la yang Melayu dan of course la pendatang asing. Kira bila aku sampai tu macam rasa terasing la sikit. 

Dan drama datang lagi bila aku time aku nak bayar duit hotel, boleh pulak kad aku buat hal, dah kenapa pulak, nasib la ada cash sikit, adoi..Aku pun confuse kenapa nak banyak drama bila nak ke sini dan rasa tak tentu arah yang bukan-bukan..

Dah la jom layan gambar dari aku membebel lagi;

 Kitaorang terus ke tingkat 8 

 Yeay akhirnyaa..

Dua katil single
satu katil tu Zarif dah cop nak tido kat situ sebab selalunya ke mana-mana hotel dia akan tido kat lantai [beralas la] tapi kali ni aku bagi la kat dia [end up mrhubby tido dengan dia]




 Ada balconi yea
Tu ada pantai tapi pantai buatan je la but still nice view..

View dari bilik kitaorang

 View dari bilik lagi, cantik kann..
Rasa tenang dan damai jer..

 Dalam almari

 Mini peti aisnya..

 Ni je channel yang ada
No TV1 ke TV3 semua takde ekkk..
tapi ada channel movie puas nengok movie, berulang-ulang hehe..

 Ada bath tub yeay..
boleh la berendam sambil menenangkan diri..

 Yang penting ada paip ekk
aku stress betul kalau kat toilet takde paip, nasib yang ni ada hehe

 Bilik airnya memang luas la
puas hati sangat..


 Memang ok sangat la..


Kitaorang check in bilik ni dah pukul 5.15 petang. Gitu gini berehat, baring, solat semua dalam 6.15 gitu kitaorang turun balik sebab aku nak jalan kat area pantai dan diaorang nak mandi kat kolam. Tapi aku tak bagi Yaya mandi aku ajak dia jalan-jalan kat kawasan sekitar je haha [kejam tak aku]. Sebab Yaya bukannya beria nak mandi, selalunya dia pun drama je, air sejuk la apa la so baik takyah mandi.

Diaorang je mandi 

Bagusnya kat kolam ni takde la strict sangat. Sebab mula-mula tu aku nengok ramai je orang laki mandi tak pakai baju so ingat tu salah satu syarat nya kan..Bila aku tanya kat guard yang jaga pool ni, dia kata takde syarat pun, boleh je nak mandi..Baik betul guard tu, so ok je la..Pool ni pulak di bukandari pagi sampai 9 malam ko [kalau tak silap aku la, guard yang cakap cam tu].Pool besar ok, puas la diaorang mandi.

Sorry la petang tu Yaya layan ibu je la, nengok je diaorang mandi k
Nasib la Yaya ni ok je walaupun aku tau dia punya rasa teruja dan membuak-buak nak masuk dalam pool hehe


Ok kita sambung lagi...Next >

Sekian sudi baca.
Thanks.
-End-










No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...