10.10.15

2 orang anak orang asli selamat

Eh tak tergambar perasaan aku bila baca berita dua orang anak orang asli tu selamat ditemui. Ya Allah, 47 ke 48 hari duduk kat hutan tebal tu...Dan lebih mengusik perasaan bila salah sorang mangsa yang selamat bagitau kawan yang lain semua mati...Allah..

Tau apa dalam otak aku bila dua orang ni selamat? Aku percaya ada yang tolong dan selamatkan mereka..Tapi siapa?? Dalam hutan kan, suka ke tak, kita kena percaya memang ada makhluk Tuhan yang lain tingal, bezanya kita tak nampak jer..

Syukur diaorang selamat tapi ermmm tak tau macamana nak luahkan yea..Anak yang sebaya anak-anak aku jer..Duduk kat hutan tebal, dengan lapar, sejuk, dengan adanya binatang berbisa ke buas dan macam-macam lagi la perasaan. Aku sendiri pun tak kuat nak tempuh semua tu..Terkejut nengok gambar diaorang yang sangatlah kurus kan,, yelah nak survive dok dalam hutan tu kan, makan la apa yang ada je selagi boleh makan.

Lepas tu berdepan pulak dengan kematian kawan-kawan sendiri..Allah, tak tertanggung rasanya kan..Dengar dan baca je pun aku rasa tak mampu apatah lagi mereka sendiri yang berdepan dengan realiti tu. Perit dan trauma rasanya, satu keadaan yang mereka akan ingat sampai bila-bila.

Moga Tuhan permudahkan urusan mereka, semoga kembali sihat..Dan takziah pada keluarga mangsa yang telah meninggal dunia. Semoga ibu bapa yang terlibat tabah dalam menghadapi dugaan ini. Moga kita semua ambil iktibar dengan peristiwa ini...




4 comments:

  1. Tak dapat bayangkan perasaan ibu bapa diorang kan?

    ReplyDelete
  2. betul....macam-macam perkara yang kita tak dapat bayangkan dengan akal fikiran normal berkenaan kejadian ini. cuma kesal bilamana membaca sesetengah komen di laman sosial ada segelintir yang saling menyalahkan pihak lain.

    ReplyDelete
  3. memang sedih tapi di hutan memang ada benda2 yg di khabarkan tu..kena hati2

    ReplyDelete
  4. Kita tunggu mereka berdua sihat dan dengar cerita mereka
    Satu hari mesti akan ada pertemuan dibuat.
    Kakak tengok mereka dan macam budak Afrika yg kebulur tu Huda. Sedih:(

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...