28.10.15

Happy Birthday Encik Suami

Hari ni 28 Oktober adalah hari lahir mrhubby, abah pada Zarif, Zara dan Zahia - dua tahun lagi menginjak ke 40. Tapi kenapa dia takde uban pun, aku punya uban bukan main lagi, mungkin suka berfikir kot hehe.

Anyway, Happy Birthday to u, semoga dirahmati Allah selalu, dimurahkan rezeki dan diberikan kesihatan yang baik, in sya allah.

Sebenarnya memang takde nak celebrate apa pun, lagipun tengah musim exam kan. So memang takde buat apa la..Tapi atas dasar kasih sayang gitu, aku pun gigihla fikir kek apa la nak buat ek. Malas la nak buat kek besar-besar. Nak beli memang tak la, fikir mahal pastu gst lagi kan, lagipun nengok bahan-bahan baking macam ada lagi so jomlah kita buat kek simple..

Aku pun google dan rasa nak buat hokkaido chiffon cupcake jer. Nampak macam senang tapi remeh ok. Ni adalah kali kedua ke kali ketiga aku buat. Tapi konon-konon nak buat cantik-cantik la untuk mrhubby pasal masa first time buat cam tak cantik pun (UPDATE : makan masa lunch tadi sedap la sebab sejuk dengan kastard tu lagi hehe). Gigih tau malam tadi buat dalam keadaan ngantuk dan sakit leher hehe..


Sebenarnya ada lagi cupcake lain, ni aku letak dalam bekas remekins ni untuk mrhubby la. Konon special untuk birthday boy :) kahkahkah..

Pagi ni pulak buat bekal nasi lemak je untuk semua..Pun gigih jugak bangun seawal pagi tau, padahal malam tadi tido pukul 12.30 tapi untuk semua yang tersayang takde hal la kan..Ayam tu guna drummet Ayamas jer tak sempat nak beli bahan basah lain.

Tapi yang bengang pagi tadi bila aku excited nak buat sambal, tetiba aku macam, apahal la lada boh aku ni beku? Siap ketuk pakai sudu nak confirm kan lagi..Tapi ada part yang dah tercair la, tu pun sikit jer, tu pasal sambal tak dapat buat banyak..Tapi masa aku amik lada boh tu, bekas tu ada kat bahagian bawah fridge..Entah bila masanya dia alihkan dari freezer ke fridge bawah tu (UPDATE : aku dah tau siapa punya kerja : ZARIF) grrrr..sabar jela. Mesti masa aku suruh simpan kat fridge bawah, dia tak fokus lepas tu suka hati letak kat freezer.



(UPDATE : rupanya aku tertukar bekal Aisyah dengan mrhubby. Kesian mrhubby nak makan tadi rupanya dia terbawak bekal upin ipin Aisyah yang sambal secoet tu je haha..)

Oklah sekian untuk hari ni.
Tq sudi baca!

3 comments:

  1. Selamat Hari Jadi untuk En Suami.
    Untung dapat isteri yang rajin. Hee

    Btw, Salam perkenalan

    ReplyDelete
  2. Happy birthday cikgu!
    Alahai Huda lain kali kena tengokkan bekas bekal tu
    Anak dan suami kan semuanya kita ni yg kena pantau
    Kalau tak memang boleh jadi tertukar bekal jawabnya - kesian...

    ReplyDelete
  3. happy belated birth buat husband huda..
    smoga dimurahkan rezeki selalu..

    pasrt tukar bekal..lya pon terkena kelmarin.. tersilap bg beg bekal lya kat asya, beg bekal asya lya ambk.. adoi.. terpaksa ke sekolah semula tukar bekal.. kalo x, kesian la asya x mkn...

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...