19.2.14

Bila Erra bercerai | Masak-masak di hujung minggu

Oh kira semalam hot topic di semua media sosial pasal aktres terkenal Erra Fazira bercerai. Dah ditakdirkan jodohnya sampai di situ, siapalah kita nak lawan takdir dan kuasa Tuhan.

Takpelah kita doakan je mereka berdua bahagia dengan jalan yang dipilih dan anak mereka dijaga dengan penuh kasih sayang. Cuma aku confuse sikit la kan kenapa anak pergi ke x husband dia, tapi kita berfikir cara baik saja lah kan, maybe diaorang ada reason tertentu..Yang penting diaorang takde gaduh-gaduh pasal anak..Insya allah walaupun berpisah harap anak tu dapat dijaga dengan baik dan penuh dengan kasih sayang..

Dah stop la cerita pasal diaorang, jangan pulak kita yang melebih-lebih hehe..

Makaroni bakar sebelum masuk ke dalam oven

Dua minggu lepas aku buat makaroni bakar..Nengok tu siap dengan bekas gitu sekali lagaknya cam nak berniaga je padahal tak pun..Beli bekas tu saja-saja je konon nak feeling cam nak berniaga, haha..
Bekas tu siap ada tutup plastik atas dia kan..

Tulah pasal jakun kan...Aku g bakar siap dengan tutup plastik tu sekali ok..Aku buat 5 bekas, dua bekas tu siap bertutup plastik tu aku g masukkan dalam oven..Sekali tu mrhubby tegur, "Eh b, kenapa terus tutup? Kan tu plastik, nampak tu cam dah cair dah plastik tu.."

Ok fineeee...Tulah jakun kan, camana nak berniaga ni, hehe..Abis dua bekas tu sebab plastik tu dah cair kena kat makaroni tu..So terpaksa buang cam gitu la, bazir kan..Terpaksa la buang, bahaya tu, sebab plastik dah mencair atas makanan, takkan nak makan pulak ye tak?

So tiga bekas atas tu memang bakar tanpa penutup plastik la...Tapi sorry lepas dah bakar tak pulak aku nak amik gambarnya..

Rasa?? Hmmm bolehlah nak buat makan sendiri, hehe. Aku dah banyak kali buat makaroni bakar ni tapi aku tak berapa makan sangat, masak ni pun untuk anak-anak je..


Minggu lepas pulak aku buat mihun sup campak-campak sukahati (sukahati je aku bagi nama kan). Entahlah sebenarnya aku nak buat mihun sup homemade meatball..

Meatball tu aku buat sendiri

Tapi meatball tu tak membulat sangat, tapi ada aku kisah? Hahaha, janji boleh makan. Aku buat meatball tu aku g kukus dulu..Pas dah kukus, aku gi goreng tanpa minyak atas pan (ala golek-golek kan cam gitu je)..

Pastu kuah tu buat cam kuah sup jelah (korang google eh, sebab aku dah lupa link resipi mana entah aku amik).

Ha selagi ada sayur apa kat dalam fridge tu campaklah sesuka hati korang, hehe..Janji ada rasa dan boleh makan..

Rasa? Not bad, hehe. Yelah sapa nak puji masakan sendiri kalau bukan diri aku kan.  Yang penting tak sakit perut dan kenyang.

Sekian ~






7 comments:

  1. Bila makan guna bekas macam tu feeling macam makan kat flight Huda hihi...
    Kakak belum pernah lagi buat meatball sendiri. Tak bulat tak kisah janji sedap dan puas hati..

    ReplyDelete
  2. mmg hot kisah diorg tu.. doakan yg terbaik je..


    rajinnya kak oiii...

    ReplyDelete
  3. Janji dr ai tgn..berkat..nmpk enak semua

    ReplyDelete
  4. pandai buat meatball sendiri nanti buat la bakso.biasanya orang johor tau buat bakso..kan??

    ReplyDelete
  5. Berminat nak buka bisnes ya? Patutla huda tegas dgn cita2 nak berhenti kerja. Elok juga bagi yang ada bakat, daripada stress dengan kerja .

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...