2.7.14

Cerita macam-macam di bulan puasa

Dah tengahari baru nak upload entry..Biasalah puasa kan, hehe..
Tangan pun lemah nak menaip entry ok, boleh??

Ni kita cerita macam-macam la yea, selamat membaca untuk semua.


Ni hari Jumaat ke Sabtu lepas aku buat karipap..Homemade ok, silalah percaya ini pertama kali aku buat. Adik aku boleh tanya ni pakai acuan ke atau aku kelim sendiri? Sah2 aku kelim sendiri ok. Tapi mak aku kata kulit pastri ni tebal lagi tapi ok jelah untuk aku janji boleh makan. Next time aku akan buat lagi, teruja ok kali pertama buat terus rasa macam dah hebat sangat haha..


Budak yang berangan nak pakai kasut sendiri 


Result Zara untuk penggal pertama, alhamdulillah ada peningkatan
Nengok abah cikgu seni, tapi anak dapat B (nampak sangat tangan tu ikut aku hehe)


Masakan jimat semalam paprik ayam untuk berbuka dan telur dadar jer

Zarif dan aku memang suka lauk paprik ni tapi mrhubby kureng sikit, dia suka lauk lain. Bila aku tanya nak aku masak apa untuk esok (hari ni), dia kata nak ayam masak kicap..Alaa aku dahlah tak terror sangat lauk ayam masak kicap ni sebab selalu buat cam tercair pastu mrhubby nak ayam masak kicap yang pekat punya..Maybe aku akan buat ayam masak sos tiram jelah, janji kuah dia gelap haha...


Ni malam tadi dia dua orang layan Upin Ipin, aku nak solat pun tak tentu arah sebab tido nya kejap je pastu bangun sibuk cari aku, sabar jelah budak cinonet ni


Sekian cerita dari kita, terima kasih sudi baca :)




6 comments:

  1. saya pun suka paprik... senang dan ringkas...

    ReplyDelete
  2. oh sedap karipap tu..
    nak paprik le cadangnya hari ni..

    ReplyDelete
  3. cantiklah kelimnya walau pun pestaim buat..memang sangat tak reti kelim karipap.. hehe..

    saya suka ayam kicap gak..

    ReplyDelete
  4. Adoi, sedap lak tgk ayam paprik tu. Hahahaha! Lauk simple mcm ne pun, klu msk sendiri...sedap aje. Kan? Amboi Aishah...kemain lappy atas perut mcm tu. Hahahah! Comel!

    ReplyDelete
  5. cantek kelim karipap tu, cam tak caya je buat sendiri, ni mesti tgn berseni ni hehehe

    alhamdulillah dgn pencapaian zara tu...usaha lebih lagi ye, mana tau pasni dpt no.1...amin

    ReplyDelete
  6. tengok markah zara hebat gittu pun dapat no 4..nampak kan.,..bijak budak2 sekarang ni..persaingan nye kuat..

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...