15.1.15

Pendapat peribadi jer - peluk budak Kpop

Sebenarnya aku kalau boleh memang tak nak komen pun, taknak dan taknak..Tapi entah kenapa nak tulis sikit je...Pasal budak bertudung yang peluk budak KPOP tu..Well aku tau, sana sini orang dok sibuk cakap pasal kisah ni.

Untuk pengetahun korang aku memang bukan peminat KPOP pun sorry memang bukan taste yang putih-putih ni k, taste aku yang gelap hitam manis gitu hehe..

Ok, aku tak menyokong pun tindakan budak-budak tu (aku dah nengok video dan ia sangat memalukan dan memualkan) TETAPI setiap orang pun akan melakukan kesalahan kan. Pada aku solution yang terbaik adalah kaunseling..Yea kaunseling tanpa dibesar-besarkan di suratkhabar banyak kali. Budak tu pun ada ibu bapa dan ahli keluarga lain kan so aku rasa macam tak elok kalau aib mereka terus dibuka..Cukuplah tekanan yang diaorang hadapi akibat perbuatan sendiri...Takpayahlah nak keluar waran tangkap semua, tu pendapat aku la..

Diaorang budak-budak dan aku paham bila berdepan dengan artis yang diminati perasaan tu sangat over ok, yea bukan over je tapi sangat dan terlebih over. Tu yang jadik cam tu sampai lupa diri sendiri yang bertudung dan sebagainya. Tapi aku taknak cakap lebih yea maklumlah aku ada anak-anak dan aku sendiri tak tau keaadaan anak aku akan datang macamana cuma sebagai parents kita kena didik dan ajar mana yang boleh dan tidak dan guide selagi boleh berlandaskan agama Islam. Kita semua pun bukanlah manusia yang sempurna yea tak?

Pada aku punca utama adalah didikan dari rumah. Sebagai parents kita kena terapkan nilai-nilai murni pada anak-anak (tak boleh harapkan cikgu dan ustaz atau ustazah je), untuk pastikan mereka tak terkeluar dari landasan agama. Percayalah kita semua tak sempurna memang tak patut kita terus jatuhkan hukuman dan berterusan mengaibkan budak-budak tu. Mudah-mudahan apa yang berlaku akan jadi pengajaran yang baik pada diaorang. Nak minat tu suka hati la tapi kelakuan kena jaga jangan terlebih over.

Pihak JAWI pun kalau nak bagi hukuman biarlah adil pada semua. Jangan pada budak-budak ni je, nengok dan intai-intai sikit kat industri hiburan tu..Mana yang haram tu tetap haram takkan nak tutup mata je kan. Dan pada penulis skrip drama dan filem, kena lebih kreatif la, kurangkan la atau tak payah adakan terus adegan pegang atau peluk-peluk kalau membabitkan bukan muhrim..Nak dapatkan feel atau emosi tak perlu nak pegang dan peluk-peluk walaupun hanya lakonan...

Sekian pandangan peribadi saya ni..Peace ok!









5 comments:

  1. entahnya..sama je peluk retis malaysia ke peluk kpop ke peluk sepupu.. ke peluk berlakon lakon..diskriminasi sungguh..

    kalau tengok dalam tv retis duk berlakon peluk peluk tu suka pulak.. konon lomentik.. padahal sama dosa je.. haihh..

    ReplyDelete
  2. byk gile aku setuju pendapat ko beb...sgt2 likeeeee...

    tu la mule2 tgk vidoe tu tekejut aku ...ye laa semua bertudung yg ditarik naik...aduh pastu dipeluk, dicium.... hope budak2 tu rase insap dan dpt pengajaran sewajarnyer....patutnye penganjur kene alert....kene maklumkan pada artis kpop tu (sumpah aku tak kenal) pasal budaya kat sini...jgn suke2 buat mcm kat negara dieorg....

    ReplyDelete
  3. setuju kak..klu nk bg tindakan, biar adil.. yg berlakon macam bogel peluk² atas katil tu apa cer?? bknla nk sokong budak yg berpeluk dgn artis kpop, tp mcm kesian lak.. xmemasal dpt malu n hukuman mcm tu.. khilaf diorg, maybe xsengaja.. yg pelakon² tu sengaja..

    ReplyDelete
  4. kan?/kesian kat budak2 tu..orang perempuan biasa la...nafsu melebihi akal.tapi jang la sampai menghina dan menjatuh kan hukuman terus..kesian diaorang budak2 lagi,fikir masa depan diaorang nanti cemana kalau semua nak menghukum diaorang

    ReplyDelete
  5. plg rs mual, bab jwb, "ikut kehendak skrip, ikut kehendak pengarah, hanya utk menjiwai watak, dh mintak izin somi/isteri utk berpeluk dgn ppuan/lelaki lain'
    Tuh yg paling perlu dibendung rs nya....

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...