19.5.12

Batu seremban

Budak-budak sekarang semua sibuk main dengan gajet terkini tak macam zaman aku kecik-kecik dulu. Zarif dan Zara kecik-kecik dah tau sebut perkataan IPAD, GALAXY TAB (walaupun kitaorang takde semua tu), dan masa diaorang sibuklah mengadap laptop nengok youtube dan seadanya.

Jujurnya tak pernahlah kitaorang ajar diaorang guna laptop tu semua tapi dah kalau nengok kitaorang mengadap laptop takkan la diaorang tak buat benda yang sama jugak kan..So redha dan kena kawal jelah kan, lagipun kenalah ikut peredaran zaman. Kang kalau tak bagi guna, ketinggalan zaman pulak..

Takdelah, aku cuma nak cakap yang aku teringat kenangan masa kecik-kecik main batu seremban..


Dah nama pun perempuan kalau tak reti main batu seremban ni memang tak cun la, hehe..Batu seremban kat atas tu aku mintak jiran aku buatkan, pasal dia tailor, lepas tu dia cakap kain lebihan buat baju kurung aku banyak, dia dok kumpul je kain lebih-lebih tu..So aku request buatkan satu set batu seremban ni..Ala, kalau aku nak buat sendiri pun boleh, tinggal malas je kan..:P

Korang reti main batu seremban tak? Aku nak ajar Zara main ni...:)


11 comments:

  1. salam..betol tu huda, budak2 zaman la ni x reti dah main batu seremban..tp x salahkan diorang la, zaman dh berubah kan..

    ReplyDelete
    Replies
    1. yup betul, zaman dah berubah, tapi tak salah kalau ingatkan diaorang dengan mainan kita dulu2 kan..

      Delete
  2. nak tanya dalamnya isi apa?anak suruh gak buat dari kain tapi samalah malas lebih

    ReplyDelete
    Replies
    1. isi pasir kot, saya pun tak tanya jiran tu dia isi apa..

      Delete
  3. comelnyeeee...kalau umar dan ammar main batu seremban yang buat dr kain camni agak2 kelakar tak..hihi

    buat gambar boboiboy ke...hihi
    zakiah nak buat jugalah..sebab comel sangat ni..:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. boleh je lah zakiah, mesti comel je kalau umar dan ammar main kan..:)

      Delete
    2. hihi zakiah dah buat dah..nanti akak tengok kat blog kite..tapi tak secomel yang zara punya ni...:)

      Delete
  4. masih ramai lagi yang main...kalau biji saga....dah kurang kot

    ReplyDelete
  5. dulu masa kecik2 memang guna batu betul2..
    tak de guna uncang gini...kan?
    cuma bila sekarang ni kena guna uncang la..
    sebab takut calar mozek..
    ekekekek

    ReplyDelete
  6. lamanya tak main ni... teringat masa sekolah rendah dulu, selalu main dengan kawan-kawan...

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...