31.5.12

Mana bukunya?

Aku : Adik, tak baik tau lawan cakap ibu, kasar-kasar dengan ibu, nanti Tuhan marah..Kat kiri kanan kita ada malaikat, nanti dia tulis kat buku dia kalau adik buat tak baik..

Zarif : Aah la dik, kalau adik buat tak baik, nanti malaikat tulis kat buku dia, kalau adik asik buat tak baik je, nanti buku malaikat tu jadik tebal..

Zara : Mana bukunya, adik tak nampak pun..

Hmmm, anak zaman sekarang, semua nak kena ada bukti, lagilah bila Zara semakin petah bertanya..




11 comments:

  1. saya pun pernah cakap pasal buku amalan ni pada maisara.dia tanya balik kat saya..

    "buku dia tu boleh lukis2ke?"

    ReplyDelete
    Replies
    1. haha, ye ke? lawaklah maisara..

      Delete
  2. hahahahaha...tu okay lagi..sarah pnah tanya mana Allah bila abang dia kata jangan tipu sarah..Allah nampak...

    mmg kena guna pelbagai cara nak buat anak2 paham

    ReplyDelete
  3. Hiks....anak2 zaman skg nie mmg advance bijak tau! So, berhati2lah kite semua. Hehehehe!

    ReplyDelete
  4. nak beritahu ni pelbagai cara...
    samalah dengan anak kat umah nih...

    ReplyDelete
  5. betul tu... kalau nk berckp dgn anak2 skrg ni kena pk dulu betul2.. kena gunakan ayat yg sesuai spy dia fhm dan percaya

    ReplyDelete
  6. adusss...terkedu mau jawab ni!

    ReplyDelete
  7. budakkan jujur.. kdg2 terkedu jugak nk bg jawapan bila soklannya yg x terjangkau dek akal kan kak..

    ReplyDelete
  8. HeHeHe jadik ibu nih pun kena ada skill dan penuh ilmu kat dada. Skill dan ilmu tersebut nak guna time-time gini la..*jenuhlah nak menjawab bila anak dah pandai cakap nanti*

    ReplyDelete
  9. mmm...

    kene explain cara berhikmah lah gini.. :)

    ReplyDelete
  10. banyak songeh budak2 zaman sekarang kan? tapi alhamdulillah... kalau cakap dgn anak2, selalu cakap buat la macam tu dgn ibu nnt masuk api neraka. dia orang pun tak ada la pulak tanya neraka tu apa.

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...