4.7.12

Bila Zara cabut gigi


Malam tadi bawak Zara pergi cabut gigi. Sebenarnya gigi atas dia berlubang je, tapi aku suruh cabut je terus sebab macam dah teruk je..Sebenarnya ada lagi gigi yang berlubang, ingat nak tampal terus malam tadi, tapi dr kata satu-satu, sebab budak-budak kan..Sebenarnya aku dah pergi dentist ni dari petang, tapi asik penuh je, so aku pergi malam je lah. Habis maghrib terus ke klinik, nasib takde orang.

Tapi Zara ok je maintain, tak nangis. Sebab aku dah psiko dia dari awal lagi, hehe. Yelah kan, korang bayangkan umur dia baru 3 tahun lebih kot, dah nak kena cabut gigi, mau tak sakit kan. Sebenarnya aku yang phobia tau sebab aku kena pangku Zara, so aku nampak la segala peralatan dr tu nak cabut gigi Zara, serammm..

Yang Zara pulak dah settle boleh jakun nak gigit kapas, abis cabut je nak makan roti canai la pulak. Padahal dr dah pesan suruh makan aiskrim dulu, tapi dia dah bising kata lapar, belasah jelah makan roti canai..

Isshh, bila Zara dah cabut gigi ni, rasa macam terlepas satu beban kat kepala tau..Sebab aku sebenarnya dok risau karenah Zara first time jumpa dentist, tapi nasiblah dia sangat ok..lega ~


11 comments:

  1. jumpa dentist sama dengan akak hari tu ke tu huda?Kadang2 kita underestimate anak2, takut mereka buat hal, atau menangis, tapi mereka sebenarnya berani dan tak takut pun kan...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Saya pergi klinik kristal kat parit raja ni kak..Dr dia pun ok ler kan..Tulah kak, sebab zara manja jadi saya ni suka assume macam2, haihh nasiblah dia ok.

      Delete
  2. Sy teringat ms kck2 dulu. Melalak mcm ape sbb nak kena cabut gg. Walhal, ms cabut...tak sakit pape pun. PAs dr tu, terus tak takut g klinik gg. Hahahaha!

    Sy tgh pk2, mcm ne nak ngadap dentist andaikata Aydin ada mslh gg nanti.

    =D

    ReplyDelete
  3. biasalah tu.. anak2 yg sakit atau nk jumpa doc.. ibunya yg risau terlebih.. yela takut lain plak jadinya ye tak kat anak tu time cabut gigi.. dibuatnya meraung ke kan payah.. hehehe

    ReplyDelete
  4. salam

    masih rasa lagi ngeri cabut gigi ;)

    ReplyDelete
  5. cabut gigi selesai masalah kan zara...
    belum pernah bawa anak-anak jumpa doc untuk cabut gigi...macamana gelagat mereka ?????

    ReplyDelete
  6. salam
    kalau tak sakit2 sgt...akak tak jumpa dentist hehe..paling takut bab cabut gigi...

    ReplyDelete
  7. berani zara!!! syabas. hehe.. klu aqil yg kena ni ntah cmna gaya lah pulak. doc cek gg pun dah melalak bagai nak rak :-)

    ReplyDelete
  8. dah cabut gigi pun boleh senyum lagi...wah hebat Zara nih...:)

    ReplyDelete
  9. mmg btl tu. mak2 yg terlebih risau sebenarnya. plan nak bwk ank2 ke dentist jugak nnt.

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...