2.7.12

Cuti sambil bekerja dari rumah

Memang dengan sengaja lambat update entry hari ni. Kesedihan sebab Italy kalah dengan Spain dan Tomok terkeluar Masterchef, hehehe..Eh, takdelah, gurau je.

Aku cuti hari ni, tapi ada kat bandar (rumah mak) jaga emak sementara menantikan adik aku dari UiTM Shah Alam balik petang ni. Zara pun ada sekali ni, aku tak hantar ke taska. Walaupun cuti macam biasalah, telefon ofis aku divert kan ke hp. Kedengarannya macam poyo dan macam nak tunjuk baik sangat kan..Hakikatnya tak pun, jangan salah paham.

Memang rutin aku, kalau takde kat ofis je, aku akan divertkan phone ofis tu walaupun aku bercuti. Entah lah ye, mungkin aku tak suka menyusahkan orang. Lagi satu bila dah namanya secretary, aku lebih suka apa-apa hal aku tau dulu, senang nak berkomunikasi. Aku tak rasa menyusahkan pun sebab aku enjoy buat kerja banyak dalam satu masa (konon..hehe). Ala, senang kata tak menyusahkan pun sebab aku suka..:)

Eh, tapi aku rasa memang patut la kalau diberi peluang kerja dari rumah. Contoh pergi ofis selang sehari ke kan, lain-lain hal tu kita communicate through email dan phone je. Rasa macam best je kan..:) Sambil buat kerja ofis, sambil dapat uruskan kerja rumah dan sediakan keperluan suami dan anak-anak, indahnya hidup..:)

Ok, dahlah..aku nak masak nasi ni, jap lagi nak sambung lipat kain, lepas tu nak tido kan Zara, lepas tu nak blogwalking, lepas tu......lepas tu......Tata....


7 comments:

  1. Jangan nanti anak tido, maknya pun lena sama. :)

    ReplyDelete
  2. setuju kak.. klu la dpt macam tu kan best.. gaji dpt keje umah pun beres.. hahaha..

    ReplyDelete
  3. kalau ada keje macam tu, akak orang pertama nak mohon huda...:)

    ReplyDelete
  4. seronoknya dapat kerja yg fleksibel macam tu,.. tapi kalau akak keje dr rumah rasanya lebih x berdisiplin,,... x nama keje kalau x ke sekolah,.. memang mentaliti orang lama btol kan..

    ReplyDelete
  5. memang seronok kan..kita pun kalau boleh nak mcm tu..bestnye....income lebat..InshaAllah tengah target tuk akhir tahun ni...

    ellisa
    jb

    ReplyDelete
  6. alahai.. kalau lah sya boleh bekerja dari rumah.. syoknya.. saya ni bkn secretary tp kerja dah mcm secratary dah.. secretary tak berbayar..

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...