26.3.13

Trimester 3 - 7 bulan

Semalam pergi checkup pregnancy, yeay berat badan akhirnya berjaya cecah ke 60.5 kg..Patutlah bila nak jalan rasa berat dan mengah je..Tapi aku tetap cuba aktifkan diri maklumlah ofis pun kat tingkat 2, takde lif ok, memang kena turun naik tangga jugak..

Check Hb semalam, bacaannya hanyalah 11 saja, kira borderline. Ermm, mungkin ada 2 hari tu aku skip makan ubat, oh no, sangat tak baik yea. Now back to routine makan ubat cam biasa, takmo skip. Lagipun aku dah kat trimester 3 ni, aihhh serammmm..

Lately ni kalau nak diikutkan aku memanglah malas nak berjalan. Kalau boleh nak rehat je la tapi tak elok la gitu kan. Kat rumah masih aktif mengemas lagi tapi kalau penat aku akan take a nap. Diam tak diam eh lagi 2 bulan je ni, hoho. Ikutkan EDD aku adalah pada 14/6/2013..Tapi ikut history sebelum ni biasanya aku akan awal seminggu gitu. Takpe kita nengok jelah nanti bagaimana yea.

Aku macam biasalah nak bersalin kat government hospital je. Walaupun rumah mak aku dekat dan boleh jalan kaki je ke Pantai Hospital tapi aku still pilih gov hospital je. Mak cakap jangan bazir duit lagipun pengalaman lahirkan dua anak sebelum ni alhamdulillah dan layanan ok saja kat gov hospital Tapi tak salah pun kalau nak bersalin kat private kan??? :)

Persediaan untuk kelahiran anak ketiga ni?? Ada la beberapa barang dah dibeli, nanti aku amik gambar dan letak kat blog ni yea. Sebenarnya biasa-biasa je pun takdelah beria sangat, huhu. Kebanyakan barang pun macam kaler selamat, tapi blanket dan tuala aku ada beli kaler pink (excited bila dr kata baby girl, tapi ada backup la incase baby boy kan..hehe)

Aku cuma membayangkan camanalah keadaan kat labour room nanti, huhu. Haraplah semuanya ok!

3 comments:

  1. mane2 pon sakit bersalin tetap sama kan..hehe akak up la entry checklist baby akak.. sebagai panduan jijah..xtahu nak beli brg apa ni..

    ReplyDelete
  2. alhamdulillah...
    lya doakan moga awk trs sihat sepanjang mgandung.. begitu gak dgn baby...
    ye la.. ank ke-3, kbykan prepare sikit2 je kan..sbb still blh pakai y ank2 sblum tu.. kcuali klo jarak tlalu jauh, maybe psiapan beria jugak..

    ReplyDelete
  3. betul2, bersalin di govt hospital layanan pun ok je, cuma pengalaman anak pertama dulu je ada kurang senang sikit dengan mulut misi yang sedikit kasar, tapi ok jelah...:)

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...