6.6.12

Chef Adu Amran - Juri Masterchef Selebriti

Aku suka juri Chef Adu Amran ni, punya suara yang husky, nampak macam humble dan manis dengan senyuman. Nengok dalam fb dia, katanya berasal dari Johor (tapi tak tau daerah yang mana).

 Gambar : Fb Chef Adu Amran

I regard myself as the ‘ultimate Malaysian’ being, racially, one quarter Malay, one quarter Indian, one quarter Chinese and one quarter Bugis. This mixed race background has given me a unique insight and feel for the various elements of Malaysia’s unique heritage, culture and cuisine(s). Being so ‘campur-campur’ myself, it was somewhat natural to call the two restaurants that I successfully established and ran ‘Champor-Champor’. They were both an expression of myself, my art and my cuisine.

Kalau nak tau pasal Chef Adu Amran ni, bolehlah lawat ke web dia - www.chefaduamran.com

16 comments:

  1. Chef Adu lagi ok dr Cher Riz yg dulu..huhu

    ReplyDelete
  2. Oh... ada keturunan Bugis lagi tu Huda. Mesti selalu buat burasak kalau Hari Raya...

    ReplyDelete
  3. dia yg ganti chef riz tu kan..
    sian chef riz!

    ReplyDelete
  4. Sy pun suke die sbb die cool n sporting. Heee~

    ReplyDelete
  5. brape byk darah campuran daaaa..sweet je..

    ReplyDelete
  6. lesung pipit yg menawan kalbu.. :)

    ReplyDelete
  7. kan? aku pun suka dia...rasa dia mcm hensem lah...kalau dia buang jambang tu laaaagi aku suka...eh? tetiba...

    ReplyDelete
  8. banyak darah campuran rupanya chef ni... baru tau..

    ReplyDelete
  9. chef ni, tulang pipi dia tinggikan???mula2 dulu, ingatkan dia non muslim..maklum ler tak tengok masa mula2 masterchef selebriti stat...

    ReplyDelete
  10. ingatkan org kelantan.... muka mcm mamat kelate doh... steady sek kito..

    ReplyDelete
  11. igt mamat kelate... hehe... steady sek kito...

    ReplyDelete
  12. ingatkan org kelantan.... muka mcm mamat kelate doh... steady sek kito..

    ReplyDelete
  13. tp dia ni nampak cam sesuatu aje. tak tuduhlah. nmpak metrosexsual. sapa ckp dia hensem? hehe biasa aje aku tengoknya. nmpak cam botok pun ada. dia ni dah kawin ke belom??

    ReplyDelete
  14. umur dia dalam 45 thun 2014 ni.. asal Kluang... beliau bakal menghangatkan suasana di Pameran Herba Malaysia (PHM) 2014 di PWTC pada 23-25 May 2014.. Jemputlah semua datang yer....

    ReplyDelete