6.6.12

Bila KRU dah 20 tahun

Hari ni genap KRU 20 tahun. Siapa minat KRU? Yeay, aku harus admit, i'm the one fanatic fans dulu kala. Sekarang pun minat gak, tapi biasa-biasa je. Aku adore dengan usaha dan cara kerja diaorang bermula dari bawah dan akhirnya punya akademi sendiri sekarang, syabas KRU.

Antara kenangan manis aku dengan KRU, bila aku dapat call radio johor untuk bercakap dengan diaorang. Suka gila kot dapat cakap dengan Norman dan Edry (time tu Edry baru abis SPM), dengan Yusry aku tak dapat cakap sebab terlupa, huh..

Dan lagi aku tak boleh lupa, zaman dulu manalah ada ASTRO semua ni kan. So tahap fanatik aku kat KRU ni memang tak boleh disangkal lagi. So untuk menunjukkan kesetiaan tak berbelah bagi, aku dan adik aku mesti record program diaorang kat televisyen menggunakan video tape..Takde Astro PVR macam sekarang ni, hanyalah video tape je. Yang aku ingat ada sekali tu, kitaorang bergaduh adik beradik, sekali tu abah aku marah siap baling video tape ke pintu, yang tak bestnya dia baling video tape yang KRU ni, rasa sedih sangat. So aku amik video tape  yang dibaling dan nengok tape tu terputus, punyalah bersungguh aku tampal tape tu guna selotape nak make sure yang kitaorang boleh nengok video tu semula...See, fanatik sungguh kan??

Tanyalah mereka-mereka yang sezaman dengan aku terutama yang sekolah menengah dari 1992 ke atas tu, confirm fanatik cam aku ni. Ada kawan aku siap gunting gambar-gambar KRU ni simpan dalam buku nak buat macam buku skrap, ntah apa-apa..:) Tapi ni cerita dulu kala laa..

Dan dalam tahun 1994 gitu, KRU ni ada buat konsert kat Batu Pahat. Dan waktu tu pulak aku baru dapat result PMR yang memang tak cemerlang..Aku nak pergi konsert tu dengan sepupu-sepupu aku, adalah rugi kalau KRU datang tapi aku tak pergi nengok kan, maka aku pun mintak izin dengan abah aku (walaupun masa tu memang abah marah sangat dengan result PMR aku yang teruk tu kan). Aku cakap lebih kurang macam ni, "Abah, Kak Uda nak nengok konsert KRU boleh tak?" Sekali abah jawab, "Pergilah nengok, nanti KRU tu la yang tolong awak jawab soalan periksa awak.." -- sebenarnya kan, abah aku sindir dan marah, dengan harapan aku tak pergi la konsert tu. Tapi demi KRU, abah nak sindir ke apa ke, aku pergi jugak ke konsert tu, hehe.

Ini adalah antara kenangan aku yang membesar dengan lagu-lagu KRU..Didoakan semoga KRU terus maju dan sukses dalam bidang yang diceburi.. 

Antara favourite song aku;

Di dalam dilema

Dua




7 comments:

  1. wahhh... huda ni mmg boleh dikatakan minat abis ngan KRU lah dulu2 ye. siap dpt [ergi konsert lagi tu. izan pun minat juga... tapi gitu2 ajelah...

    ReplyDelete
  2. sya xdelah fanatik sgt tp minat lah juga dgn KRU.. bangga dgn pencapaian diorg.. muda2 lg dah jd usahawan yg berjaya

    ReplyDelete
  3. KRU nak buka akademi dia sendiri Huda. Mesti semakin ramai yg memohon utk bekerja di sana...

    ReplyDelete
  4. masa sekolah dulu saya kurang minat la kru ni..tapi bukan la tak suka..cuma dengar2 gitu je..
    masa sekolah pulak bukan ada radio ke tv ke..
    pi sekolah denagr kawan2 nyanyi je lagu kru ke apa..dah umur 16 nak dekat masuk tingkatan 5 baru la mak beli radio..masa tu baru la dapat dengar lagu kru ni selalu kat radio..lagu oh la la..
    suka lagu tu...

    ReplyDelete
  5. salam..

    x la fanatik mana, tp banyak juga lagu KRU yang menjadi siulan mulut dahulu ;p

    ReplyDelete
  6. aku dah terasa tua dah ni...heheheheh...

    ReplyDelete
  7. minat jugak tapi takdelah fanatik sangat.. yang pasti semua lagu dorang best2.. ;)

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...