31.3.11

Syukur atas rezekiMu

Salam,

Macamana hari ni? Ok tak? Aku ok? Alhamdulillah..syukur dengan segala rezeki yang diberikan. Masih bernafas menghirup udara pagi dan bekerja seperti biasa.

Semalam adalah hari yang penuh dengan rezeki..Rezeki apa? Rezeki makan..:) Ya Allah dari pagi semalam sampai ke malam makan je kerjanya. Memang betul-betul menambahkan lemak. Tapi itulah rezeki yang Tuhan beri dan aku harus bersyukur.

Semalam kan ada pasar malam. Jadi macam biasalah beli makanan seadanya untuk kami sekeluarga. Selagi boleh makan, kita makan ok. Kadang-kadang tengah makan tu, teringat dekat orang yang susah, dapat ke diaorang nikmat macam aku dan keluarga dapat? Tak penah tak makan? Jadi, kita jangan selalu lupa pada mereka yang kurang mampu.

Selalu pesan kat zarif ngan zara, kena selalu rasa bersyukur, jangan asik merungut je. Apa yang ada depan mata, kita makan, jangan membazir.

Dan disebabkan semalam aku rasa aku dah makan banyak sangat, jadi hari ni konon2 nak diet la..konon-konon eh..Baru je lepas makan roti sosej..tapi satu je..:)

Dan nanti kalau lapar-lapar, bolehlah isi perut dengan ini pulak;


Ada kawan baru balik bertugas dari sarawak, bawakkan ole-ole..:) Sekali lagi, syukur atas segala rezeki dan nikmat yang Tuhan beri..

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...