31.3.11

Entry kejap di petang hari

Salam,

Layan blog jap sebab mata ni dah kuyu dan layu sangat dah..Tak boleh tahan, so kena nengok benda yang colorful dari mengadap kertas-kertas seadanya di atas meja ni..

Haiih, lagi menambahkan tekanan, aku drive sendiri pulak petang ni, mrhubby bawak budak main rugbi..Tau tak kemalasan melanda bila nak drive sendiri? Nak menapak dari bangunan ofis aku nak menuju ke parking bukan dekat..sampai bila la asik nak memalaskan diri je ni? 

Mrhubby tegur, "kalau asik malas je, nanti skill driving tu hilang tau, lama-lama awak dah tak ingat dah nak bawak keta tu camana?"

Tapi aku takmo kalah. "Taklah, saya kalau drive ok lagi, memang tak lupa la..cumanya jalan kat sini yang bahaya..lagi la campur dengan keta ngan moto student lagi, bawak kat jalan besar ada lori ngan trailer lagi, bahaya..Kalau abang bawak keta, boleh mengurangkan risiko bahaya dan kemalangan pada diri saya.."

"Kalau dah malas nak bawak keta tu, ada je kan alasannya...." kata mrhubby

Ye, aku memang malas. Tapi aku tak tipu, kemalangan memang dah banyak berlaku kat UTHM ni, baik kat kawasan kampus ataupun jalan besar depan UTHM ni. Tak percaya?

Ha, nengok Dato' NC UTHM pun baru-baru ni tulis kat wall fb beliau berkenaan hal ni..


Disebabkan itulah, aku rasa agak malas nak bawak keta..Bukanlah kata kalau mrhubby bawak tak jadi apa-apa, tapi rasa lebih secure dia yang drive. Pompuan kalau drive kan cam syok sendiri, macam pandai tapi ada lah lack sana-sini..(Aku cakap ikut pengalaman diri aku eh..)

Ha, oklah..dah hilang ngantuk ni..Jap lagi tepat pukul 5 aku nak balik..Biarlah aku jadik orang pertama yang keluar dari gate UTHM ni..hehe..

Tata..:)

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...