9.10.14

Bila anak banyak bertanya

Alhamdulillah dah Khamis pun. Tapi tak dapat balik awal petang ni sebab ada majlis fakulti so redha la kena balik pukul 5 tapi takpe, demi tugas...
Sabtu ni pulak mrhubby sekolah sebab ada majlis graduasi, nengok budak-budak sekolah sekarang untung tau siap ada majlis graduasi bagai dah macam nak konvo ok.. So masa untuk keluarga tinggal esok jelah..

Hujung minggu memang masa untuk keluarga so kena plan nak buat apa ek..Maybe nak bawak main kat padang kot..Nengoklah keadaan dan harap cuaca pun ok yea..Minggu ni confirm Parit Raja sesak sikit sebab ada majlis konvokesyen (dah tentu ada pesta konvo yea), tiap tahun aku memang tak lepaskan peluang ke pesta konvo..Ala kadang bukan beli apa pun saja jalan-jalan cuci mata..Kalau ada benda best dan murah cuci duit sekali la jawabnya hehe..

Ada satu hari tu dalam minggu ni lepas solat maghrib, Zara tanya banyak soalan kat aku...Sekarang ni dia mulut kepoh sikit dan memang banyak tanya la..Kalau korang nak tau masa kecik Zara ni jenis pendiam dan lambat cakap..Ingat versi mrhubby stok pendiam rupanya kepoh macam aku jugak haha..Setakat ni semua anak-anak aku kecoh cam aku takde yang pendiam pun macam mrhubby hehe..

Yang sorang lagi tu buat hal sendiri jer..

Antara yang ditanya,
"Ibu, kenapa setan takmo tunduk pada Nabi Adam?"
"Kenapa masa kecik orang tu baik dan dah besar dia jadik jahat?"
"Kenapa cikgu adik kadang-kadang suka marah tapi kitaorang takde buat apa-apa?"

Sebenarnya banyak lagi soalan dia tapi aku dah lupa la pulak...Gitulah bila ada anak yang dah mula petah tanya soalan..Aku cuba layan dan jawab ikut kemampuan. Tapi kan aku memang suka orang yang banyak tanya sebab kadang aku pun suka tanya dan suka jawab soalan hehe..


Lepas dari sesi menjawab soalan tu, si adik dah mula nak buat perangai nak mengamuk, apalagi kakak pun mula la gunakan kepakaran dia nak pujuk si adik;

Ha adik akan tenang bila diurut, hehe..
Sebenarnya semua orang pun akan rasa tenang bila diurut kan?? :)


Sekian coretan untuk hari ini, tq sudi baca!

4 comments:

  1. makin banyak tanya, makin banyak Zara tahu..:)

    ReplyDelete
  2. Hehehehe...bab yg last tu sgt comel. Adik ngamuk then akak lak mengurut adik. Pic pun comel ! Haih Aisyah! Geram!

    ReplyDelete
  3. kalau mikhail dia hgamuk jangan cuba2 nak urut..dia gigit kita..pujuk pun tak mau..

    Maisara paling suka bertanya..sampai dah umur 7 tahun ni pun lagi banyak benda nak tanya..kadang2 yang tak de kena mengena dengan dia pun sibuk dia nak tau..

    ReplyDelete
  4. Tu la kan. Untung bdk skarang. Xperlu tgu msk u.. dh rsa konvo

    Bdk usia mcm ni mmg byk ptnyaannya. Kata org bdk bijak bila byk btnya ni

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...