10.10.14

Cubaan bagi botol susu Como Tomo

Ha get ready nak dengar bajet jap-jap lagi..Tapi aku takde pun nak harapkan apa-apa, kita dengar je la..Aku sibuk buat cookies haha, alhamdulillah ada permintaan dan macam aku cakap, aku pun buat ikut kemampuan.

Oklah jarang betul aku nak update hari Jumaat tapi sebab aku rajin maka aku update la..Iklan nuffnang tu dah melambak maka tunjuk rajin la sikit update blog, hehe..

Ni ha aku nak cerita masalah aku sejak lahirkan budak kecik ni tak selesai sampai sekarang. Umur dah dekat setahun 5 bulan tapi still taknak botol susu..Kat taska aku bagi botol gak tapi dia ni hisap main-main tau tak, kira macam gigit-gigit je puting botol tu. Confuse aku, dia ni tau hisap botol ke tak? Cakap jelah botol apa yang aku tak beli? Dari yang murah sampai la ke mahal, puting pun sama gak..Sampai aku dah fobia nak beli lagi sebab dia memang menolak..

Tau tak kalau mrhubby amik aku balik kerja je, Aisyah akan terus terjah aku dan nak bf macam sehari tak minum langsung...Memangla bagus bf kan tapi nya kalau taknak terus minum botol memang payah la aku nak buat kerja lain..Dah aku pun kena dok baring sekali dengan dia kat katil sampailah dia puas betul-betul..Kalau time aku penat memang syiok la sebab aku boleh tido sekali haha..Tapi kalau time aku nak buat kerja lain memang leceh sikit..Kang kalau aku bergerak sikit je terus dia melalak macam apa je...

Sehari sebelum raya haji haritu aku tergerak nak beli botol baru..Walaupun aku tak tau la dia nak minum ke tak, tapi aku gigihkan jugak nak beli...

Sebelum tu aku ada google jugak la jenis-jenis botol susu dan puting yang ok dan boleh in la dengan budak yang macam Aisyah ni kan..

So hasilnya aku pun beli la botol susu Como Tomo..Weiii harganya seram sikit la tapi demi anak kan..Masalahnya botol susu murah pun aku dah beli pun sama gak yea..So kali ni aku pasrah dan redha gitu.

Botol cantik tau kaler pink :)
Kalau aku ni kecik harus teruja nak hisap botol ni..

Nengok tu Soft Hygienic Silicone tau

Tapi masa mula-mula dapat dia punyalah teruja tak bagi orang lain pegang pun botol ni..Aku dah cam happy gila ok macam ada aura la dia nak hisap botol ni hehehe..Senang la aku nanti..

Tapi apa yang diharapkan tak kesampaian ok..Serupa je dengan nasib botol-botol yang lain...Tapi sebab harganya mahal sampai sekarang aku masih gigih lagi bagi dia botol ni, tak kiralah apa cara sekalipun aku akan pastikan dia minum gak guna botol ni...

Dia cuma suka nak gigit-gigit je, ermmmm..
Why oh why Aisyah??? Why???

Korang ada idea tak? Hishhh pelik betul la anak no. 3 ni.. Anak yang lain ok je minum botol yang sorang ni payah betul tau..Aku kalau boleh nak dia ni fleksible cam anak-anak aku sebelum ni, direct feed dan botol pun boleh takde hal..

Sekianlah coretan untuk hari ni..Tq!

4 comments:

  1. Biarkanlah dulu Huda lama-lama nanti dia suka agaknya kot
    Sebab belum biasalah dgn puting tiruan - dia ingat mainan hahaha..

    ReplyDelete
  2. masalah kita sama..saya tak pe la tak keja..tapi kerja umah pun banyak nak buat nih..hahah..kadang2 angin je sebab dia memang nak bf je..maisara pun sampai dah merajuk2 nih..sebab ibu lambat sangt memasak..:)

    ReplyDelete
  3. zee juga baby dah setahun.. xmahu jugak botol. Geget2 jaa.. zee cume nak die mnum plain water dlm botol.. jenuh bagi via syringe😂 sist gune comotomo? Berjayaa x?

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...