30.10.14

Pengasuh ikat budak

Dah hari Khamis, yeaayyy..Esok cuti, Sabtu Piala Malaysia JDT vs Pahang, ei tak sabar nak nonton haha..Walaupun nengok kat rumah je tapi sokongan tak berbelah bagi ku beri untuk JDT...Kalau menang dapat cuti tak??? Cuti la, cuti la, cuti la, please TMJ..Berangan ok JDT menang, takpe kena positif, aku yakin JDT menang!!!

Eh, pagi ni baru bukak kosmo online dan fb baru terperasan berita pasal pengasuh yang ikat kaki tangan budak yang diasuh tu eh?? Apa dah gila ke? Hangin pulak aku nengok gambar tu walaupun dia blur kan muka budak tu tapi part yang kena ikat tu, ehhhhhhhh tak boleh terima ok..Dah kenapa??? ---- google gambar je ok :)

Itulah sebabnya aku macam nak berenti kerja je pasal nak jaga anak tau..Walaupun aku garang tapi takdelah sampai nak ikat macam tu, aku rasa pengasuh tu mental kot..Zaman sekarang ni ramai yang mental (walaupun hakikatnya nampak normal) pasal keadaan dan tekanan hidup..Kalaupun budak tu nakal sekalipun toksah nak ber ikat bagai..

Macam aku hantar si Aisyah kat taska tu kan, terus terang pengasuh kata perhatian kat anak aku no. 1..Kenapa no. 1? Sebab anak aku ni mengada, suka menangis, kang nangis lebih-lebih muka jadik biru, takmo campur dengan orang..Weh, banyak sangat perangai mengada si Aisyah ni tau..Kadang aku rasa bersalah pada pihak taska..Tapi pengasuh yang jaga tu selalu mintak pendapat aku, dan cuba sayang anak-anak taska sama macam anak sendiri..Kalau aku termarah anak aku pun, diaorang yang marah aku ok sebab dia takkan marah anak-anak taska tapi nak tegur anak tu mesti ada cara..

Tapi alhamdulillah Aisyah behave dah sekarang ni, dah campur orang, nangis dan mengada tu still ada lagi la, tapi so far so good..Logik la budak-budak kan ada macam-macam perangai, tambah kalau kita penat mau tak hangin (pengalaman diri sendiri) tapi kita kena tau camana nak amik hati budak..Nak jaga budak, semua orang boleh jaga, tapi jaga yang macamana? 

Pengasuh yang jaga anak aku ni sama macam yang jaga Zarif dan Zara tau, alhamdulillah baik dan terima kasih la sebab sudi jaga dan layan karenah anak-anak saya. Zarif tu dari kecik je sampai dah debab sekarang ni hehehe..Sampai sekarang pun semua mesra dan masih baik lagi.

Yang penting siasat la kenapa pengasuh tu ikat budak tu, tapi still pada aku memang tak patut, sangat tak patut..

3 comments:

  1. sbb tu nk cari tmpat pengasuh kena selidik betul2 dulu..
    cari y betul2 ikhlas.. bkn krn duit semata

    ReplyDelete
  2. Samada budak yg nakal atau apa juga alasan, perbuatan mendera anak tetap keji Huda
    Budak belum berakal, org yg bertanggungjawab menjagalah kena memberi tunjuk-ajar..

    ReplyDelete
  3. betul..bukan senang orang nak jaga anak kita baik2..kalau ada yang baik tu bersyukur la..jaga la hati diaorang jugak..kan?/misal nya hantar2 la congo bar 2,3 balang ke taska ke..ekekekek

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...