16.10.14

Gunting rambut & dan perkembangan Aisyah

Dari sebelum puasa lagi aku tak gunting rambut dak kecik Aisyah ni, nak g kedai asik tak pegi-pegi last-last aku gunting je rambut dia hari Ahad ke Isnin haritu...Gigih sangat tau sebab aku memang tak pernah gunting rambut dia ni...

Ikutkan mrhubby tak bagi aku guntingkan sebab dia tau kan aku akan buat tak senonoh tapi aku dah tak tahan rambut depan dia dah panjang sampai nak tutup mata so guntingkan je laa..

See comel je kan, dah macam mangkuk rambut tu hehe
Ala rambut dia cepat panjang so takde hal la..

Aku takmo rambut dia pendek sangat nanti dah macam boy, gini kan nampak cam siuman je nampak la cam gegirl...Tapi cam muka budak nakal pun ada gak huhu..

Tapi sehari lepas gunting rambut boleh pulak dia demam...


Tapi sekarang alhamdulillah makin baik, demam kejap je, merengek nak berdukung je, tapi sehari jelah..Nasib la ada abang dengan kakak yang baik hati boleh layan si adik yang dok meragam jer.

Kalau tanya apa perkembangan Aisyah sekarang ni di kala usia 1 tahun 4 bulan..

- Setakat panggil ibu (tapi hujung je la bu..), bah (abah) tu bolehla..
- Pantang nampak kucing
- Pantang nengok orang bukak peti ais
- Pantang nengok orang minum air guna straw (dia nak jugak)
- Susah nak share benda dengan orang (especially makanan dengan air la)
- Suka makan
- Suka mengamuk tak tentu hala kalau ada benda yang dia tak puas hati
- Suka playground atau theme park (suka sangat main slide)
- Suka diurut
- Sampai sekarang takmo minum botol susu kat rumah, so pasrah je laa

Pagi ni pulak aku baru perasan dan check buku merah, aku patutnya bawak Aisyah checkup 27/8 hari tu sampai la ni aku tak pegi pun huhuhu..Aku ingat terus datang masa umur dia 1 tahun 5 bulan untuk injection nanti..Takpelah sat nanti aku telefon klinik, suka hati aku je kan..


Ni video malam tadi, dia dok menyakat abang dia yang tengah tido, sibuk tabur bedak konon cam nak urutkan abang dia..
Tapi lepas dari tu abang dia boleh bangun dan mengamuk macam monster terus dia takut nak dekat dengan abang dia lagi (tak masuk dalam video)..



Sekian tq sudi baca! Yeay hari ni hari Khamis, esok dah cuti dan hari ni dah gaji (tapi tak syok gaji awal so buat tak tau je la)

5 comments:

  1. ehh kire pandai laa huda potong rambut aisyah tu...kemas serata jeeee..mcm lieya dulu laa fringe mia ngan mija mmg potong sendiri jek...tapi jenuh gak nak dptkan potongan yg tegak heheheheh....bantai jek laa yg penting tak cucuk2 mate kan....

    demam nak dpt akal ni huda..... in sha Allah moga sihat2 selalu yea Aisyah...tegelak tang susah nak share tu .... biase laa die kan diva paling manje dlm rumah tu...harus laa kedekut sikit heheeheheh

    ReplyDelete
  2. Aisyah sayang... kalau dibiar auntie rasa sebotol powder tu boleh habis buat sapu belakang abang:)
    Nampak seronok betul Huda dia buat kat abang dia hihi...

    Dlm pada ligat boleh juga Huda gunting rambut dia.
    Oklah tu cantik tak senget/benget dah oklah..

    ReplyDelete
  3. simpan rambut ecah bagi panjang la..nanti boleh buat rambut Elsa..hehe

    ReplyDelete
  4. assalamualaikum...
    pertama kali singgah di sini.

    ReplyDelete
  5. ye la..usia ni klo rambut pendek x rimas sgt kan..
    alhamdulillah..moga aisyah trs mbesar dgn baik

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...