9.1.12

Normal ke?

Semalam, aku tertarik dengan salah satu kolum berkaitan seks di suratkhabar. Tak taulah korang ada terbaca ke tak, tapi aku baca la..Kolum khas untuk pembaca tanya soalan pada doktor. So soalan itu lebih kurang begini;

"Saya telah berkahwin lebih kurang empat tahun tapi belum mempunyai cahayamata lagi. Mengikut kiraan saya pada tahun 2011 saya telah melakukan hubungan seks bersama suami sebanyak 7 kali setahun. Adakah ianya normal?" 

Aku sampai baca banyak kali kat soalan tu.. 7 kali setahun? Tapi doktor jawab soalan  tu penuh satu muka suratkhabar..Hubungan seks yang normal adalah lebih kurang 2-3 kali seminggu. Dan doktor tu pun bagilah panduan dan cara-cara untuk mendapatkan anak serta nasihat untuk melakukan hubungan seks dengan lebih kerap terutama di waktu subur.

Hmmm..adakah pendidikan seks itu perlu??


16 comments:

  1. huhu 7 kali setahun, tak cukup pun sebulan sekali...pasangan suami isteri duduk jauh2 kot tu, weekend je jumpa...hihihi

    ReplyDelete
  2. @~ yus ~ yelah kan kak..tapi kalau berjauhan lagi la kerap bersama kan..:)kita assume yang baik-baik kan..

    ReplyDelete
  3. bukan semua org open bab ni, dan bukan semua org tau semua benda...sbb tu la ada ruangan soal jawab kan...

    ReplyDelete
  4. yang zakiah pernah baca pun lawak juga..sepasang suami isteri yang mempunyai PHD (kira pandaila kan) menganggap dengan hanya tidur sekatil mereka akan beroleh anak..

    lagi satu nak masukkan kerandut buah zakar dalam faraj isteri..

    kadang2 pelik gak difikirkan..hubungan seks tu bukankah satu naluri? manusia akan tahu bila tiba masa. dan salah satu ibrah allah jadikan mimpi basah tu nak ajar lelaki bagaimana nak melakukannya..huhu

    berlainan pulak dengan pendidikan seks ia lebih kepada keselamatan, apa yang patut & tak patut, organ2nya dan yang sewaktulah..

    huhu..macam2 orang, macam ragam...

    mungkin pasangan tu duduk terlampau jauh kot..tu yang 7 kali ja,,

    dan memang dengan hubungan seks akan terjadinya persenyawaan tapi semua tu kehendak allah jua yang maha menjadikan.
    bukan wajib bg allah menjadikan anak untuk kita dengan kehendaknya walaupun telah berkahwin..:)

    ReplyDelete
  5. @eiza that's so true acik..memang tak semua orang tau tentang ni..mungkin bukan dia tapi ada orang lain yang mungkin mengalami masalah macam ni kan..harap dia cepat dapat anak..

    ReplyDelete
  6. @RULZA memang betul zakiah, seks itu naluri..tapi tulah kan, tak semua orang tau, mungkin betul juga diaorang duduk terlalu jauh...harap lepas baca penjelasan dr tu diaorang akan cepat dapat anak..

    ReplyDelete
  7. @RULZA memang betul zakiah, seks itu naluri..tapi tulah kan, tak semua orang tau, mungkin betul juga diaorang duduk terlalu jauh...harap lepas baca penjelasan dr tu diaorang akan cepat dapat anak..

    ReplyDelete
  8. Queen ada baca gak kat paper.. tp tula mcm x caya aje soalan org tu.. 7 kali setahun? sudah pastinya x normal la tu.. erm... mungkin jugalah dia duduk berjauhan...

    rasanya masa form 5 pun dah belajar dah kan... xkn la nak kena ajar cara2 nak buat plakkan? kitakan ada akal yg Allah kurniaakn.. dah diberitahu mana satu organ seks.. xknlah kerandut zakar pulak yg nak dimasukkan? haii x masuk akal la...

    ReplyDelete
  9. Pendidikan seks itu sgt perlu!

    Bg sy, 7 kali setahun sgt tak normal dan perlu ada was-was di situ walaupun berjauhan sbb lelaki tak boleh jadi sesabar kita.

    =p

    ReplyDelete
  10. macam kelakar pun ada tapi itulah x ramai orang yang tahu semuanya kan...rasanya pendidikan seks tu perlu supaya tidak ada lagi yang tidak tahu seks yang normal bagi seseorang individu

    ReplyDelete
  11. @Huda

    haah kak bukan semua orang tau..
    tergelak kat diri sediri..nasib baik tau gak la...kalau taktau jenuh gak nak pi tanya2..:)

    ReplyDelete
  12. salam kenal-

    7 kali ke 100 kali ke semua atas izin Allah tp felik jugak orang ni..

    ReplyDelete
  13. hihi.. nk tergelak gak baca nih.. :)

    ReplyDelete
  14. ingat org tu salah tanya soalan hahahahaha..mcm2 jenis manusia..ingat 7 kali sminggu muahahahahah...

    ReplyDelete
  15. camna nak jadi kalau cuma 7 kali sethn... nak tergelak pun ye... nak kesian pun ye...

    ReplyDelete
  16. Salam...

    normally kita selalu dgr psangan yg mengalami masalah frekuensi sex tak normal ni, org akan terus blame isteri. tapi sebenarnya ramai jugak isteri2 yg mengalami masalah husband yg "dingin".
    ini suatu yg sangat menyedihkan ye. and sebagai muslimah, isteri itu sebenarnya tidak boleh utk brkongsi apa jua masalah dgn org lain especially yg berkait dgn isu bilik tidur. mungkin ini salah satu cara utk individu ini meluahkan apa yg terbuku, disamping meyakinkan diri dia sendiri bahawa there is indeed an issue here & memikirkan apakah langkah seterusnya. wallahualam.

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...