3.1.12

Pentingkan diri!

Petang semalam aku balik bandar jap dan singgah di salah sebuah restoran untuk makan. Of course la aku pergi dengan mrhubby dan dua anak aku tu kan. So kitaorang pilih meja di kawasan dalam restoran, sejuk sikit.

Sementara tunggu makanan yang dipesan, datanglah 3 orang lelaki duduk di sebelah meja kitaorang. Yang aku bengang tu, diaorang merokok!! Dahlah aku alergik dengan asap rokok ni, bukanlah aku muntah-muntah ke apa, cuma aku memang tak tahan dengan asap rokok ni, tambahan pulak anak-anak aku kan ada..Kesian kitaorang terpaksa hidu asap rokok tu..

Kalau dah tau nak hisap rokok tu, pilihlah tempat duduk kat kawasan luar, janganlah ganggu kawasan dalam restoran tu..Tak ada adab langsung dan memang pentingkan diri sungguh!!

5 comments:

  1. Diaorang tiada kesedaran sivik tu. :(

    ReplyDelete
  2. sama lah kak..kite pun tak tahan bau asap rokok..diorang tue patut kena hantar pergi kelas pendidikan moral balik..baru tau adab dan hormat kt org lain..

    ReplyDelete
  3. selalunya zakiah kalau ada orang hisap rokok zakiah akan tutup hidung dengan tudung dan ambil kertas atau benda yang boleh buat kibas2 asap..memang tak selesa dan disamping nak tunjuk pada orang yang hisap rokok tu bertapa kita tak suka kehadiran asap rokok tu...

    ReplyDelete
  4. Dah tatau nak kate pe kat perokok nie.

    Diorang tu...TEGAR!

    ReplyDelete
  5. memang otak letak kt lutut la tuh.. x reti nk pikir.. huhu..

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...