23.2.12

Janji...

Malam tadi,

Mrhubby : Adik, abah nak pergi kedai ni..

Zara : Adik nak ikutt..janji adik tak mintak apa-apa..

Mrhubby : Janji?

Zara : Adik janji..


Aku : Janji apa Zara?

Zara : Adik janji la, taknak mintak apa-apa..

Aku : Apa-apa tu apa?

Zara : Apa-apa tu jajan dengan gula-gula la..


Pandai pun Zara ni, biasalah budak-budak ni kan, pantang kalau kata nak pergi kedai, kang ada je benda yang dimintaknya.. Anak korang suka jugak tak mintak macam-macam kalau ke kedai?

13 comments:

  1. nak tuju kan kat adik jugak...
    tiap kali keluar,mesti ada je barang dia mintak...
    tak dapat,menangis ish2

    ReplyDelete
  2. Abid anak akak pun selalu mcm ni. Janji tak mintak apa2, tp sampai kedai mintak jugak...huhu hangin je kadang...:D

    ReplyDelete
  3. anak saya pun camtu jugak..rasanya budak2 ni sama jer kan..

    salam perkenalan dari saya..dah follow sini..

    ReplyDelete
  4. adakah janji tu ditepati? selalu baik syahmi or sarah sering mungkir janji hahahaha

    ReplyDelete
  5. Itu zara yg masih cenonit Huda. Anak kakak yg 8 tahun nie pun sama juga.

    Jgn sampai kedai lupa janji...

    ReplyDelete
  6. umar lom faham lagi agaknya bab janji2 ni sebab tak pernah janji..tapi kalau di kedai kalau saya dan ayahnya kata tak boleh atau pujuk dia "tengok je tau"..dia ok je..hihi..

    tapi taktau la kalau dah besar sikit ni..kot lagi banyak akalnya..

    ReplyDelete
  7. hahaha..bijak!! anak buah sy jnji dia kejap je.. nmpk jajan, terus kelabu bijik mata...

    ReplyDelete
  8. memang bijak..sebijak mak ayahnya kan

    ReplyDelete
  9. anak saya kalau ke kedai mesti dia pow air twister oren tu...adoi la...

    ReplyDelete
  10. pandainya zara.. aidil lak klu gi kedai sure kena pow ribena yg pastil tuh.. x pun kit kat @ coco crunch.. msti kena beli la salah satu tuh.. dh jadik benda wajib dh klu dia gi kedai.. huhu..

    ReplyDelete
  11. mifz belum pandai meminta lagi...hehe

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...