5.3.12

Bangun lambat & hujan lebat

Pagi ni aku terlambat, sedar-sedar dah pukul 6.00 pagi, lewat sejam dari kebiasaan..Apalagi lipas kudunglah jawabnya. Ditambah pulak dengan hujan selebat-lebatnya. Fuhhh, mencabar iman sungguh.

Dalam tempoh kurang sejam aku kena make sure semua settle termasuk menyiapkan diri sendiri. Mujur gak aku dah kemas siap-siap beg sekolah Zarif dan beg taska Zara dari malam tadi. Ikutkan aku nak kemas beg diaorang awal pagi ni (bajet nak bangun awal dalam pukul 4.30, tapi hampeh).

Dan alhamdulillah, i totally make it! Waktu kitaorang keluar exactly sama je macam aku bangun awal, hehe, tapi a bit kelam kabut sikitlah kan..Zarif sebelum mandi siap cakap, "Ni hujan, macamana nak pergi sekolah?" (konon ada harapan macam nak ponteng la tu, banyak cantiikk..)

Kalau lah hujan lebat ni pagi semalam kan best..kan??? Tempat korang hujan tak?


12 comments:

  1. Fuhh! Nsb bek smpt seme. Hahahah!

    KL pun ujan lebat pepagi tadi. Nsb bek smpt anta Aydin kat umah nanny die. Tuh pun kuyup sket gak le...Huhuhuhu!

    ReplyDelete
  2. jgnkan semalam...pagi ni pun hujan rintik² kat PJ .....hahaha

    datg kerja dgn basah²

    ReplyDelete
  3. hujan2 memang sedap tidur, sini tak hujan lagi, maybe lepas ni kot, dah mendung je nih.

    ReplyDelete
  4. nasib baik sempat kan... tempat mak dara petang je baru hujan =)

    ReplyDelete
  5. cni dah siang sikit gerimis..so kids tak kena hujan..

    ish kul 6 pd kita (wlu x keje) adalah lmbat mmg :(

    ReplyDelete
  6. cuti saya baru2 ni best sebab 2 hari hujan di pagi hari..apalagi tarik selimutlah..haha.

    ReplyDelete
  7. normally nye mmg cmtulah..masa hr cuti kita nak golek2 di umah, punyela panas..masuk je hari nk keje..ujan la..sejuk la...cobaan betol

    ReplyDelete
  8. JB tak hujan masa pergi kerja/sekolah pagi ini. Tapi jam 9:00 tadi ada hujan jugalah Huda..

    ReplyDelete
  9. kat sini tak pulak hujan...biasanya hujan malam atau petang je..

    ReplyDelete
  10. amboi zarif...ckp cenggitu dgn harapan boleh ponteng la tu...ekekek..


    mcm alasan aku masa kecik2 dulu...haha...

    ReplyDelete
  11. supermom:)
    kat tempat jatt pun hujan gak. my daughter dah 2 hari demam. sebab kena hujan tu agaknya

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...