23.8.11

Serabutlah..

Salam,

Hari ni je macam-macam benda berlaku..Boleh dikatakan semuanya tak menyeronokkan. Dari awal pagi sampailah ke malam.

Selagi boleh bersabar dan redha aku terima. Bertambah serabut dan kusut, sebelum isyak tadi, mrhubby terima sms dari abang dia mengatakan yang kesihatan ayah mertuaku semakin surut. Buah pinggang dah tak berfungsi dan hati semakin lemah. Doktor bagitau ayah perlu mulakan dialisis.

Aku tau mrhubby dah tak seronok, riak muka dia menggambarkan semua tu. Abang ipar minta adik beradik di sini melawat ayah di HKL dengan lebih kerap. Aku redha terima segalanya, dan pastinya mrhubby perlu lebih sabar dan redha untuk terima segala ketentuan Tuhan.

Terus terang cakap raya ni memang tak menyeronokkan untuk kitaorang. Sedaya upaya aku dan mrhubby sorokkan segala rasa tu dari anak-anak. Diaorang kecik dan tak paham lagi. Jauh kat sudut hati kitaorang, hanya Tuhan yang tahu.

Insyaallah kalau takde aral, hujung minggu ni akan ke HKL lagi. Dalam keadaan kusut macam ni, aku takmo dan malas nak fikirkan benda-benda remeh yang menyesakkan kepala otak ni.

Cubalah sebagai manusia, belajar untuk menghormati dan peka pada perasaan orang. Apatah lagi bila ada insan yang ditimpa musibah dan sebagainya. Tak rugi pun hormat orang lain, jadilah manusia yang merendah diri, insyaallah senang hidup di dunia dan akhirat.

Sedari dulu lagi, aku cuba ajar diri untuk belajar hormat perasaan orang lain, dan jugak mengalah meskipun pada orang yang lebih muda.

Terima kasih diucapkan pada kawan-kawan di blog yang sama-sama prihatin pasal kesihatan ayah mertua dan sentiasa mendoakan yang terbaik. Begitu jugak pada keluarga yang memahami keadaan kitaorang..

Takmo cakap apa lagi...Berfikir dan terus berdoa....Mungkin ada hikmah di sebalik semua ini..Kami redha ~

3 comments:

  1. sian akak, baru je sedih2 aritu ni sedih lagik..sabar ye kak..insyaallah allah akan beri yang terbaik..

    semoga suami dan akak tabah dan sabar.

    Cayyok kak missbby!!!

    ReplyDelete
  2. @RULZA thanks zakiah, cuba menempuh semua ni dengan sabar..

    ReplyDelete
  3. semoga kesabaran itu mendapat balasan yg setimbal.. pastinya ada hikmah disebailnya.. Semoga kesihatan ayah mertua awak terus baik hendaknya.. Semoga dipermudahkan segalanya..

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...