22.3.12

Aku rasa bengang sebab..

bila dapat tau yang remaja kita semua sangka diculik tu tapi tak diculik pun. Punca sebenarnya, dia tertekan dengan keluarga dan memang dah rancang untuk melarikan diri.

Yang dia kena culik depan adik-adik dia tu semua hanyalah lakonan bijak dia dan teman lelakinya..Errmmm, sejak dari petang semalam bila dapat tau tentang ni aku memang rasa bengang. Yelah walaupun kita tak tau apa sebenarnya yang berlaku dalam keluarga dia tapi aku rasa cara dia buat semua ni macam tak patut sangat.

Di saat semua orang melahirkan rasa simpati pada keluarga dia dan juga risaukan tentang diri dia, boleh pulak dia memang merancang untuk diculik dan sengaja melarikan diri. Apa ni semua?? Baru 15 tahun tu..Kesian kat family dia, tu je yang aku terfikir..

Kenapa ye perkara macam ni patut terjadi? Remaja dah pandai main-mainkan keluarga, main-mainkan kewibawaan polis? La ni takmo balik rumah dan dihantar ke rumah perlindungan kanak-kanak pulak...

Hmm, zaman sekarang harus diakui agak sukar dan terlalu mencabar nak membesarkan anak-anak. Terlalu ikut cakap pun payah, garang dan tegas sangat pun payah jugak..Terlalu baik nanti diambil kesempatan...

Aku kalau boleh nak balik je zaman kanak-kanak dan zaman remaja, nak belajar rajin-rajin dan menikmati kehidupan tu tanpa ada gangguan lain. Percayalah zaman bercinta tu memang macam best, konon teman lelaki paling hebat, terbaik antara yang lain mengalahkan mak bapak kita sendiri. Cuba kawin pastu ada anak sendiri, baru tau langit tu tinggi ke rendah nak survive hidup lagi..

Haihhh, aku memang cukup geram kat remaja tu dan simpati dekat keluarga dia..Moga-moga remaja itu dapat berubah dan kembali ke pangkuan keluarga, insyaallah..


10 comments:

  1. kan. Akak pun bengang. Ada up entri gak pasal ni mlm tadi.

    ReplyDelete
  2. kita akan selalu menasihati dalam bab remaja sebab kita juga sudah melaluinya..tapi malangnya jiwa remaja ni jiwa gila seperti nabi pernah sebut. depa takmau ambil nasihat kita sebab depa tak melaluinya...jadi depa cam tak percaya la tu...kalau remaja yang ada masalah tu lagi susah nak tackle..

    zakiah pun tak tau cerita huhu..sekilas pandang metro kat ain evegreen je..

    kecik2 dah ada pakwe makwe no..

    ReplyDelete
  3. mmg geram sgtkan huda.. kalau darah daging sendiri mesti dah kena pelempang dah tu.. itulah remaja skrg ni kan.. terlalu ikutkan kata hati.. x boleh la ada tekanan sikit.. mula lah nak lari dari rumah.. erm...

    ReplyDelete
  4. susah kan orang...itu yg dia tak fikir

    ReplyDelete
  5. Bila dah masuk rumah perlindungan under JKM baru dia tahu mak/ayah dia baik ke jahat. Percayalah di tempat baru ini dia mesti kena kerah macam-macam kena dengar kaunseling, bangun sebelum subuh sebab qiamullail, kena bersihkan itu-ini, cuci baju sendiri, tolong itu-ini baru dia tahu... geram kakak

    Kesian keluarga menanggung malu tidak terkira...

    ReplyDelete
  6. budak2 sekarang dah terlampau berani!

    ReplyDelete
  7. tu la sis.. macam2 kan.. sian sgt kt family dia.. sure malu yg teramat ngan kerenah anknya tuh.. huhu..

    ReplyDelete
  8. mereka ni jenis takde rasa kasihan pada emak ayah.. sedih dan kesian sgt.. umur muda2 dah dimulakan dgn perkara2 yg tak membawa kebaikkan kpd mereka.. semoga anak2kita semua sentiasa dilindungi olehnya dan dari perkara2 menyedihkan sebegini..

    ReplyDelete
  9. sorry 2 say, budak ni gatal tak padan dgn umur..dia akan menyesal seumur hidup 1 hari nanti

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...