16.4.12

Hargai..hargai..

Aku rasa cuaca dari semalam sampai la ke pagi ni panas. Mrhubby kata sejuk, tapi aku rasa panas, dan cukup tak selesa. Korang rasa camana pulak?

Ditambah dengan batuk non stop ni, plus cuaca panas, aku tido malam tadi, tak cukup kipas siling bukak pulak kipas berdiri, fuhhh, memang sedapp..Semalam balik kampung Kesang, ada kenduri arwah atuk. Alhamdulillah semua berjalan lancar.

Aku tau abah pun sebenarnya masih lagi rasa sedih, yup...dia cakap sendiri kat aku. Tipulah kalau takde rasa sedih kan bila kehilangan orang yang kita sayang meskipun terlalu banyak dugaan dalam hidup abah. Realitinya orang kita, bila seseorang dah takde baru timbul rasa sedih dan menyesal. Aku bukan cakap pasal kisah abah dan arwah atuk aku. I mean semua orang...

Dan jujurnya aku juga pernah berperasaan begitu bila kehilangan arwah mak dan ayah mertua. So, bila orang yang kita sayang ada di depan mata, hargailah mereka sepatutnya ---- serius ini adalah ingatan dan pesanan untuk diri sendiri. Aku pun manusia biasa, tak lari dari masalah emosi yang berpanjangan, Aku pun takmolah bila terjadi something aku sendiri rasa menyesal tak sudah...

beria betul Zara makan waktu kenduri semalam




12 comments:

  1. Betul - selalunya kita hanya kan terasa kehilangan bila ianya tiada lagi... :(

    ReplyDelete
  2. betul tu... sape x sedih kalo khilangan org y tsyg.. so.. selagi bpluang..sama2 la kt saling mghargai

    ReplyDelete
  3. sy lak msh terasa kehilangan abah sy even dh msuk 5thn..

    ReplyDelete
  4. yup. setuju sgt. kena sentiasa hargai org yg ada depan kita sementara diberi peluang kan...

    ReplyDelete
  5. Selalu begitulah Huda.. bila dah tak ada baru terasa-rasa kehilanganya...

    ReplyDelete
  6. hormat dan hargai waktu bersama seadanya...bila dah tiada, tak ada guna menangisi lagi

    ReplyDelete
  7. betul3! izan pun cuma ada mak n MIL aje. selagi mereka hiduplah kita berbakti sebaik mungkin. walau bukan dgn harta yg melimpah ruah... tunjukkanlah kasih sayang even dgn balik kg sekalipun...

    ReplyDelete
  8. Ya Allah, semoga sy akan terus menghargai dan sayangi mak ayah sy.

    Baju Zara tu. Cutenye!!!

    ReplyDelete
  9. memang sedih kehilangan orang tersayang...cuma masa saja yang boleh mengubatnya...dan takkan mungkin hilang rasa rindu padanya....

    ReplyDelete
  10. betul tu.. hargai semasa mereka masih ada..

    ReplyDelete
  11. Kadang-kadang emosi tu memakan hati..tapi kadang-kadang emosi tu memberi kekuatan yang sangat kuat..Salam kenal..

    ReplyDelete
  12. memang benar bila kehilangan seseorang baru kita mula rasa sayang dan rindu itu..tapi waktu tu dah terlambat..

    nak bertindak..kena mula dari sekarang..

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...