22.4.12

Minggu yang busy

Pagi ni rasa agak letih dan sakit belakang, mungkin kerana kurang rehat. Ok, besok dah masuk hari Isnin, juga minggu yang ditunggu-tunggu oleh sekalian penjawat awam kerana minggu gaji, hehe. Tapi untuk aku, minggu depan terlalu banyak dugaan dan cabarannya.

Kalau boleh takmo jumpa minggu depan ni. Terlalu banyak event dan aktiviti yang perlu dilakukan terutamanya hari Rabu -25hb tu merangkap hari gaji. Patutnya orang bersukaria sebab hari gaji kan, tapi aku rasa macam nak nangis hari tu, sebab banyak benda nak dibuat. Lain dari tu, pada 25 dan 26 tu jugaklah hari audit akreditasi fakulti aku. Hari yang sangat penting pada semua staf fakulti dan juga hari yang mendebarkan, huhu. Oh yea, pada dua hari tersebut cuti rehat dibekukan yea, huhu...

Ikutkan juga, pada 25hb malam tu, persatuan setiausaha aku ada buat majlis makan malam dan menjemput bos-bos aku semua, tapi rasanya bos-bos aku pun tak dapat hadir memandangkan masing-masing sibuk audit akreditasi. Dan aku sendiri pun belum mengesahkan kehadiran sebab petang ke malam hari tersebut, aku nak memulakan operasi memindahkan barang-barang kecil dari rumah sewa ke rumah sendiri..See, banyak kerja kan???Macamana aku kata takmo nangis..Migrain ohh..

So...sekarang ni pun dah mula rasa pening-pening, packing tak sudah ni. Untuk makluman semua la, renovation rumah aku tu tak siap lagi, tapi setakat nak pindahkan barang-barang kecik dan seadanya tu bolehlah (pindah masuk dalam bilik-bilik je). So sementara nak menunggukan rumah tu siap di'renovate' sepenuhnya, aku akan dok rumah mak abah aku kat bandar lebih kurang sebulan gitu..Dari bandar ke parit raja mengambil masa lebih kurang 15-20 minit (kalau tak jam la..).

Sesungguhnya bulan April ni adalah bulan yang sangat mencabar diri. So, kena kuatkan mental dan positifkan diri, chaiyokkkk!

4 comments:

  1. sibuk sangat bunyinya...itu untuk pekerja...untuk surirumah macam saya ni..sibuk juga..sibuk tunggu gaji suami masuk...banyak plan nak beli untuk rumah baru ni..wah tunggu gaji yang tunggak2 tu...he he he...

    ReplyDelete
  2. @ummiarissa
    hihi, suka baca komen dari ummiarissa ni...:)

    ReplyDelete
  3. alahai ciannya.. dpt rasakan betapa sibuknya k.huda mngu depan.. sabar ye kak.. bkn selalu pun camtukan..

    ReplyDelete
  4. hehe... dapat bayangkan camna sibuknya tu huda. dgn nak pindahnya lagi... dgn sibuk kat fakulti lagi...

    harap2 kuat semangat selalu ye!

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...