20.4.12

What??? 55kg??

Yup, aku mengaku bulan ni bulan yang paling...paling banyak makan kot. Makanan sihat dan makanan tidak sihat saling bercampur gaul. 

Hari ni 2 orang tegur dan kata aku berisi. Ok, fine. Aku rasa baju yang salah, bukan aku. Tapi kerana nak jadik baik dan takmo la salahkan baju 100% maka terfikir nak timbang berat badan setelah sekian lama tak timbang..

Amik kau, nah amikkk...55 kg! Berat asal 50 kg, dan dalam tempoh sebulan ni bertambah 5 kg? So nak salahkan penimbang berat ke? Aiyokk..Padan muka diri sendiri. Lepas timbang berat, aku makan nasi ayam (mrhubby dah belikan) dan nasi ambeng (ada yasinan pagi kat fakulti), takkan nak tolak rezeki pulak kot, tak baik kan? Alang-alang dah 55kg, terus up la jadik 60 kg, hehe.. Takdelah, gurau je..

Ok..ni serius, so aku takkan bagi cecah 60 kg, never n ever! Ni belum pregnant lagi ni. Ok, untuk permulaan ni, kita diet secara sihat, tak bolehlah tak makan langsung kan. Kita mulakan dengan makanan yang sihat-sihat, cam buah-buahan, biskut oat, cereal dan sebagainya. For breakfast no more nasi lemak or roti canai dan yang bergoreng-goreng, ini serius ok, bukan main-main. Nanti bila duit banyak sikit, mungkin i'll go for something yang boleh kuruskan dan rampingkan badan ni balik.

Walaupun BMI aku masih ok, tapi still aku nak kurangkan berat badan, huhu..








9 comments:

  1. okey huda.. set.. skrang dh kena maintand jer

    ReplyDelete
  2. ok lagi tu....hehehe...slim HAHAHA

    ReplyDelete
  3. KC pun sama. berat ideal tapi still nak kurangkan jugak.

    ReplyDelete
  4. berat saya paling ringan 47.tapi masa tu ramai kata kurus sangat macam sakit.lepas pantang ni nak berat 50 jugak mcm huda. masa berat 50 kg mak mertua kata nampak cantik pakai apa pun.
    hahahahaha..
    sekarang...
    baru ngandung 4 bulan dah 65kg.
    boleh ke turun berat lepas pantang nanti?????:p

    ReplyDelete
  5. sejak beberapa tahun lepas, berat badan sy naik je..xde nk turun pun..huhu..kene diet ni..

    ReplyDelete
  6. huda tu berat kita yg asben kita suka hahahahaha tapi kita nak 50kg gak kikiki..

    now ni berat kita 54kg compare awal tahun hari tu 57 :(

    ReplyDelete
  7. BMI masih okay tu huda... izan pun risau gak ni pas bersalin harus kurangkan berat dengan banyaaakkkk sekali!

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...