23.4.12

Air tangan ibu jugak yang sedap

Kan aku dah lama tak masak, tapi hari Sabtu lepas aku masak bubur memandangkan masing-masing batuk, so layan bubur jelah. Yang aku terharu tu, Zara dan Zarif boleh cakap, "sedapnya ibu masak." bersungguh betul diaorang memuji. Yang tak tahan tu, bertambah-tambah Zara dan Zarif makan.

Hari Ahad pulak, aku buat lempeng untuk breakfast. Sama macam hari sebelumnya, masing-masing dok memuji, "pandailah ibu masak, sedap betullah..lain kali ibu masak lagi tau.." Zara boleh makan sampai abis lagi tu. Selalunya dia memang payah betul nak makan, sekali bila aku yang jarang ni masak, boleh makan sampai abis lagi..Padahal kan, aku masak biasa-biasa je..

Terharu campur suka bila nengok gelagat anak-anak yang bersungguh dan berselera makan masakan aku yang tak seberapa tu. Harus lepas ni, aku gigih memasak untuk anak-anak yang tersayang termasuklah untuk mrhubby..:)

Nanti dah dapat kabinet dapur baru, macam-macam lagi ibu masakkan untuk korang tau, kalau gemuk jangan salahkan ibu yea..(padahal sendiri yang dah gemuk, huhu)


10 comments:

  1. masakan ibu mmg terbaek! terus igt kat mak yg ada kat kuhcing..sobsob..

    ReplyDelete
  2. Bestkan? Klu ade org puji masakan kite. Nak2 klu yg puji tu anak. Motivasi tu. Heheheh...comel tgk dua beradik tuh.

    ReplyDelete
  3. comel2 anak2 huda...kena selalu tempek
    gambar ni...comel!

    kalau dapat benda baru lagi ibu rajin
    masak kan..hehe
    mcm kak ati dpt oven baru ..selalu
    cuba resepi baru :)

    ReplyDelete
  4. bukan main lagi Zara tersengih, suka dpt makan masakan ibu ya...:)

    ReplyDelete
  5. betul la sis.. kembang semangkuk klu anak2 duk puji masakan kiter wlupun simple je kita masakkan.. hehe..

    ReplyDelete
  6. kalau anak2 dok puji... kita yg masak pun rasa semangat je nak masak lagi dan lagi kan... tapi betullah, air tgn ibu ni mmg ada kuasa ajaib tau!

    suka tgk zara senyum lebar camtu! dah sihat ke dua2nya huda?

    ReplyDelete
  7. kembangg kejap hati kita kan dik
    walau kita tahu x sesedap mana .. tapi bila anak2 suke makan , alhamdulillahhh kita akan cuba masak lebih sedap dari itu nanti .. kan kan kan ;)

    ReplyDelete
  8. untung la anak2 suka makan..anak saya cukup susah nak makan..boleh kira dengan jari je apa jenis makanan yang dia suka makan..kalau masak benda yang tak pernah masak jangan harap nak makan..

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...