18.10.11

Alahai zarif..

Ok..hari ni kalau boleh takmo cerita pasal zarif lagi, tapi tak boleh elak pasal ada kisah yang berlaku semalam..

Kisah petang semalam lepas dia balik sekolah;

Aku : Zarif, macamana periksa ok tak?

Zarif : Ok je..cuma bahasa melayu tu kita salah eja kat perkataan TUPAI

Aku : Salah eja?

Zarif : Aah

Aku : Zarif eja macamana TUPAI tu? Kan senang je eja TUPAI..

Zarif : Kita eja T.U.P.I.H.

Aku : Ha? (Rasa macam nak marah tapi akhirnya tergelak..)

Aku : Kan hari-hari Zarif belajar mengeja, baca buku asik mengeja tak sudah-sudah, eja TUPAI pulak boleh salah..

Zarif : Ala..kita kan jawa, sebab tu kita eja TUPIH..

Banyaklah jawa kan si zarif ni..Takde maknanya..Lepas tu perbualan disambung lagi;

Aku : Bahasa Arab pulak macamana? Ok tak?

Zarif : Bahasa Arab tu oklah..Kita ingatkan soalannya susah-susah, rupanya senang je..Bolehla..

Ishhh..geram betul aku dengan jawapan zarif ni..Confident je, nanti aku tunggu dia dapat keputusan, ntah ye ke tak..:)




12 comments:

  1. TUPIH pulak dia. macam2.hehehe
    takpe2. learn from mistakes ok zarif

    ReplyDelete
  2. @diana memang bukan bahasa jawa pun, saja je zarif tu..

    ReplyDelete
  3. Hah... WuMing punya anak pun baru ni kena rotan...

    Tu laa pasai mak dia tak mau bagi WuMing ajar... Cepat marah..

    Kesiann betull

    ReplyDelete
  4. hehe...tupih tu jawa ya?...hahahhaha

    lawaklah zarif

    ReplyDelete
  5. tupih pun tupih la.....hehehe

    ReplyDelete
  6. hahaha yang kita jawa tu yang best sangat jawapan anak bujang awak dear hahaha..abg memang confident lar! ;D

    ReplyDelete
  7. Zarif boleh kawan dgn anak auntie ye. Setiap kali balik periksa mesti kata "kacanglah mama"...

    ReplyDelete
  8. Semoga semuanya okeh! Ibu jgn isau tau. Anak-anak kita semuanya bijak2 belaka. Hiks~

    ReplyDelete
  9. pasni leh la guna perkataan TUPIH tue hehe...

    ReplyDelete
  10. anak saya pun tengah periksa juga, tnye boleh buat ke..ok katanya
    tak pa kita tunggu result...

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...