18.10.11

Penat tanya

Aku tak pasti la kalau korang pun macam aku jugak..Aku rasa pernah aku tulis dalam entry sebelum-sebelum ni..

Bagi yang mereka bekerja ataupun mungkin yang tak kerja, ada tak mengalami situasi, asiklah sibuk tanya "hari ni berapa hb eh?" Padahal kalendar depan mata kot..Bukan kalendar kecik, kalendar besar lagi, terang dan jelas boleh nampak tarikh dan harinya.

Tambah lagi, kat hujung desktop tu pun jelas menunjukkan masa dan tarikh kan..Tapi kenapa masih sibuk nak tanya "berapa hb hari ni?" Aku ni lagi senang kot kalau orang tolong jawabkan, sengal kan..Agaknya officemate aku ni dah naik menyampah nak jawab tarikh hari ni tau..:)

Ada tak yang macam aku? Ada tak? Yang sibuk je tanya ---- "hari ni berapa hb?" Bukan hari ni je tau aku tanya, hari-hari..Sakit ke tu?

7 comments:

  1. :)
    kat handphone pun ade kan??

    ReplyDelete
  2. khekhe..slalu aje cenggitu org dok tanya... geram plak rasanye..

    erk.. arini ari apa ekk?

    ReplyDelete
  3. ahaha.. sengal kdg2 la comel, hehe

    ReplyDelete
  4. itu baru berapa hb? kadang2 pelik juga difikirkan..ada setengahnya dari pengalaman zakiah asik tanya 'kalau ini maksudnya apa dalam BM"..semuanya nak tanya org sedangkan google translate ada, kamus ada,..

    kdg2 takmau ckp sebab takut terkecil hati..tapi heran kenapa benda2 kecil macam ni orng yang terlibat tak inisiatif untuk buat sendiri..

    ReplyDelete
  5. tu namanya malas, semua nak tersedia depan mata, kalau boleh semua nak orang suapkan, atau lebih tepat tolong carikan, yg dia goyang kaki je...huhu

    kat rumah akak ni ada gak mcm tu, Abid..dia mmg suka tanya, hari ni berapa hb ibu?...haha

    so, boleh tak kata, orang tu sama peel mcm budak umur 5 tahun ekk..hahahahha

    ReplyDelete
  6. hahaha sama lar..suka tanya hubby..berapa hb..kadang kadang tanya hari ni hari aper..adeh hari pun boleh lupa ;p

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...