12.10.11

Kalau dapat, memang kena tumbuklah..

Rileks..jangan gelabah dengan tajuk tu..Bukan mrhubby nak tumbuk aku..Sampai hati dia kan, kalau nak tumbuk aku, hehe..

Kisahnya malam jumaat lepas, mak abah aku buat majlis tahlil sempena kenduri kawin adik aku tu kat surau...Majlis tahlil tu berjalan dengan baik dan lancar, alhamdulillah.

Part yang tak best, bila mrhubby dah balik dari tahlil dan bila kitaorang berhajat nak keluar ke kedai naik kereta, mrhubby dah rasa tak best bila nengok but kereta belakang dah terbuka..Mrhubby dah confuse, sebab seingat dia, memang kereta berkunci dan dia tak bukak pun but kereta tu.

Bertambah rasa cuak bila aku nak masuk kereta, pintu depan sebelah driver tak berkunci dan macam terbuka jugak..Ermmm, terus check dalam kereta dan sahih PSP game yang aku hadiahkan mrhubby dua tahun lepas lesap..PSP tu zarif yang main lepas tu dia letak je dalam kereta, so apa lagi...

Haihh, aku memang peliklah orang ni..Memang tak tau kerja siapa. Tapi suspect rasanya budak-budak la..Aku syak diaorang aim nak amik laptop tapi tak dapat, so rezeki diaorang dapat PSP la..Yang pelik tu alarm kereta tu boleh tak bunyi la pulak..

Hmmm..takperlah, benda dah hilang kan, nak buat camana..Pandai betul diaorang ni amik peluang tapi amik peluang pada benda yang tak betul...

Tu yang mrhubby rasa bengang jer, dia kata kalau dia dapat orang yang masuk keta dia, memang nak tumbuk jer..






8 comments:

  1. kalau saiful pun mesti cakap benda yang sama..sempat lagi diorang curik..

    sekarang ni bnyak tempat pun cam dah tak selamat je..:(

    harap2 kita selamat selalu...barang hilang takpa lagila orng kata walau lam hati berbekas gak..yang penting nyawa selamat..orang jahat sekarang ni ramai...

    geram plak kite rasa..

    ReplyDelete
  2. beli la pakai duit sendiri kan..aihh sedih!

    kalau dapat, kompem terkoyak muka budak tu huhu..

    ReplyDelete
  3. bahanyanya..

    org zaman sekarang asyik nak mencuri dan calar keta je.. smlm keta sy kena calar.. apalah salah ketaku sampai kena calar :(

    ReplyDelete
  4. uish kalo papa mifz dpt flying kick kan ajer...

    ReplyDelete
  5. alahai,....dah habislah jodoh psp tu dgn zarif ya..

    pencuri ni mmg tak kira masa dan tempat, asal dapat peluang je rembat kan huda...huhu

    ReplyDelete
  6. skrg ni sume tmpt dh mcm x selamat kan..bahaya..

    ReplyDelete
  7. skrg ni macam2 kejadian..so moral of da story..jgn letak benda2 berharga lam kete even seminit pon kite tinggal:-)

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...