13.10.11

Nasi Minyak vs Nasi Beriani

Boleh bagitau tak bezanya?

Beza sebutan je ke? Rasa sama ke lain?
Serius aku tak tau bezanya, makan je tau..Rasa kalau pergi rumah orang kawin memang selalu sebut nasi minyak je. Nasi beriani takyah tunggu orang kawin, banyak kedai ada jual..

Tapi aku makan rasa sama je..Ke memang sama nasi minyak dengan nasi beriani ni? Sapa yang pakar tolong jelaskan...

Terima kasih banyak-banyak.

11 comments:

  1. Sy pun tak tau nak bezakan. Hahahah! tp sy lagi suke nasi minyak sbb simple je rs die. Hiks~

    ReplyDelete
  2. EH, sangat lain.... cuma tau tau nak describe....

    hehe

    ReplyDelete
  3. kata deris, nasinya sama= nasi minyak, orang panggil nasi beriani kalau dihidang dengan lauk beriani

    ReplyDelete
  4. lainlah huda...

    dari segi lauk pun dah lauk. nasi beriani harus ada rempah berianinya...

    rasa kalau huda nak lagi detail, baik tanya SRD. Sebab dia mmg peminat nasi beriani tegar, dan dulu pun akak tak pandai bezakan, dialah yang ngajarnya...hehe

    ReplyDelete
  5. Kakak rasa nasi minyak sesetengahnya tak guna beras basmathi. Tapi kalau beryani mesti kena guna beras basmathi. Tapi ada juga yg masak nasi minyak guna beras basmathi.

    ReplyDelete
  6. ada lainnya..kita dah tau beza..rupa pun ada beza mmg...sejak kawin nie baru tahu hahahahah

    betul kata yus..lauk pun ada bezanya..sbb briani mmg byk rempah ratusnya...masak beriani pun remeh gak :)

    ReplyDelete
  7. X boleh bagi komen sebab amy x makan nasi beriani dan x makan juga nasi minya..huhuhu~

    ReplyDelete
  8. lain la..
    nasi minyak kuning cam nasi ayam..
    nasi beriani ada rasa rempah tumis cket :)

    ReplyDelete
  9. nasi minyak selalunya tiada berharga sangat dan nasi briyani sangat mahal dan berharga...rasa dia berbeza sedap ikut siapa yg masak dan siapa punya kedai dan siapa punya majlis perkahwinan...

    erk ok faham tak agak2nya...hehe

    ReplyDelete
  10. Nasi minyak makan free
    Nasi briyani makan kalu bayaq sendiri

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...