21.6.11

Ye, aku sangat pentingkan tulisan..

Salam,

Aku rasa ni memang satu masalah besar pada aku. Aku memang agak cerewet tentang font @ tulisan. Baik menulis mahupun menaip di dalam komputer. Kalau korang perasan pun, aku suka tukar font dekat blog. Dan aku pernah jumpa font kat blog orang lain yang lebih cantik..Actually cantik tu subjektif kan? Mungkin korang akan kata, "font ni huda kata cantik? tak cantik pun.." Tapi yang nengok ni mata aku...Asal aku nengok cantik, dan korang boleh baca ok la kan..:)

Tak taulah kan, memang dari awal sekolah dulu aku pentingkan tulisan. Aku suka tiru tulisan orang yang cantik..Sanggup aku tiru tau..Dan sejak sekolah pun sampai masuk uitm orang dok cakap tulisan aku cantik, padahal tak cantik pun..Cantik kat mana pun aku tak tau. Bos sekarang pun pernah kata tulisan aku cantik..huhu.

Yang aku ingat, time sekolah rendah dulu, ada satu student chinese ni, tulisan dia memang menarik perhatian aku la..Cantik dan kemas. Aku sanggup tiru cara dia pegang pen dan cara dia duduk menulis. Puas hati dapat tiru sama tulisan dengan dia..:)

Kalau dah kerja dengan kerajaan ni lagi la, kalau nak menaip surat, font yang dibenarkan adalah Arial ataupun Times New Roman..Huhh, dua-dua pun aku tak suka. Tapi kena la jugak ikut kan. Kang, dikata melanggar arahan pulak..

Kalau nak menaip surat tu, aku akan pastikan font yang dipilih mestilah cantik dan fine. Aku nak bila aku print, tulisan kat surat tu jenis yang smooth dan cantik mata memandang..hehe. Nak describe lebih-lebih pun korang tak faham kan..Aku je yang tau..Sekarang ni jenis font yang aku suka adalah Microsoft JHengHei (font ni kalau print kat paper nampak tajam dan cantik).

Sama je kalau menulis, aku cerewet..kerek ko, kerja kerajaan tapi takmo pakai pen kerajaan..Tak best la kononnya..huhu. Jadi aku lebih rela membeli pen, pasal pen jugak akan mempengaruhi tulisan aku. Biasanya aku lebih suka beli pen yang jenis FINE..Dapat yang X-FINE atau S-FINE pun lagi bagus..FINE tu maksudnya mata pen tu tajam la..Lagi satu jenis mata pen adalah MEDIUM kalau tak silap..tu jenis yang bulat-bulat. Aku lagi suka FINE yang 0.5mm..Macam mrhubby dia lagi suka yang bulat-bulat stok 0.7mm ke 1 mm..Masing-masing ada citarasa kan..? See, sampai nak beli pen pun aku cerewet tau..memang mental la aku ni..Ada ke orang yang problem macam aku?

So, kalau korang nengok-nengok aku tukar font kat blog ni janganlah marah, itu aku tengah bereksperimen la tu..:) Yang penting korang faham dan boleh baca, itu je..hehe.

3 comments:

  1. tulisan aku mmg tak cantik...asal aku paham je, klau org baca mmg sure tak paham...tapi bab pen tu mmg dari skolah memilih, sggupla berhabis duit beli pen je..

    ReplyDelete
  2. Hihi, zakiah dulu pun selalu tiru tulisan orang tapi akak tau zakiah kena marah teruk gila sebab kononnya zakiah anak cikgu pastu suruh org buat kerja sekolah zakiah..huhu..menangis depas kelas dengan hingus berjejeh depan kelas. masa tu darjah 6..

    ReplyDelete
  3. kan acik..sanggup abiskan duit beli pen sendiri tu..

    zakiah-oh ye ke? akak tak pernah kena pulak cam gitu..sian kat zakiah kan..

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...