20.4.11

Bila jadi setiausaha bos

Salam,

Bulan April ni kan suppose nya bulan setiausaha kan? Tak tau ke? Tak tau takper..

Tapi kat tempat kerja aku ni cam sunyi sepi je. Takder sebarang sambutan pun..Selalunya kalau nak buat sebarang sambutan mesti mintak sumbangan bos, tapi kali ni takde apa pun. Mungkin semua orang bz kot. Takperlah, aku ok je. Kalau ada sambutan ok, takde pun aku ok gak..

Best ke jadi setiausaha? Best ke? Best ke?

Wah macam bajet bagus je. Best ke? Best la..best bila dapat bos yang baik hati..Ambik berat? Hmmm, tak sangatlah. Aku rasa bos-bos aku ni tak tau kot mrhubby kerja apa? Anak berapa pun diaorang tak kisah kot..

Kadang teringin gak diaorang tanya-tanya or amik berat, tapi what do u expect..Tak payah mintak or harapkan lebih-lebih la, diaorang baik hati pun dah kira ok..Aku datang ofis tolong diaorang buat kerja je..Lain dari tu aku tak kisah pun..Janji setiap kali mohon cuti, diluluskan dan markah prestasi aku ok, tu je dah memadai.

Lagi satu jadi PA atau setiausaha ni best, sebab kitaorang boleh masuk bilik bos sesuka hati tak macam staf lain..hehe..Kadang aku suruh je staf lain masuk bilik bos, tapi diaorang cam takut-takut pulak, mesti nak suruh setiausaha masuk jumpa bos dulu.

Time positif, kita rasa ok je jadi setiausaha  tapi time tak ok sapa yang jadik setiausaha ni rasa cam kuli pun ye gak (ke aku je yang rasa cam gitu?)

5 comments:

  1. selamat hari setiausaha...Pssstt..Dr pernah puji akak, dia kata, nasib baik kak nurul pandai wat filing..hihi masa tu nak update pe ntah..:) semoga terus bersemangat dan bermotivasi untuk bekerja...:)

    ReplyDelete
  2. kalo bos baik ok la..

    klu cam bos sy, klu mengamuk jer, PA yang kena dulu..siannn

    ReplyDelete
  3. bolehlah amy..:)

    zakiah-tq zakiah..ye ke zakiah? cam tak caya jer..iallah..:)

    ReplyDelete
  4. cik cempaka- ye ke? bos nya laki ke pompuan? takutnya PA kena marah..

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...