18.5.11

Kisah malam tadi yang tak boleh dilupakan

Salam,

Sungguh rasa malas nak bangun pergi kerja hari ni, tulah, dah cuti semalam kan..TAPI dah nama pun tanggungjawab kan...takkan nak cuti lagi kan.

Selamat bekerja pada semua. Malam tadi aku tido lambat layan cerita MANTRA kat Astro Citra. Tak penah nengok, bila first time nengok meremang bulu roma. Agak takutla pada aku, tentang mereka yang mengamalkan ilmu hitam ni. Nasib boleh tido.

Dan ada peristiwa malam tadi yang tak boleh dilupakan jugak. Sedang kami semua enak-enak berbaringan sambil menonton tv lebih kurang pukul 10 lebih gitu, tiba-tiba mrhubby nak bangun dan beralih tempat baring DAN....dia menjerit tiba-tiba..Aku memang pantang dengar mrhubby jerit2 ni..Aku tak suka sebabnya kalau dia jerit mesti ada something BAD la kan..Dan truly YES..dia ternampak LIPAN BESAR sedang bergerak2 di atas karpet sebelah je tempat zarif baring..Bukan kecik eh..BESARRRR..(waktu aku taip ni pun meremang bulu roma eii)..Terus bangun kitaorang semua. Dan LIPAN BESAR tu menyorok bawah tilam kat ruang tamu. Mrhubby angkat tilam dan terus pukul lipan tu..Ya Allah serius besar la dari saiz biasa yang pernah kita nampak kan..Tak dapat bayangkan andaikata lipan tu gigit zarif atau zara..Hmmmm.....Syukur semuanya selamat.

Aku memang dengan sengaja takmo amik gambar lipan tu pasal takut teringat-ingat. Nak baring kat karpet pun sekarang dah takut tau.

Tapi kan, masa nampak tu kan, mrhubby suruh kitaorang sebut 'tulang ikan' banyak kali..Kata dia , arwah mak ajar sebut tu banyak kali bagi lipan tu lemah..Betul eh? Aku pun tak tau..Tapi ikut jelah kan, sebab dah takut..

Ok..nak cerita tu je. Dah jom sambung buat kerja. Aku tinggalkan gambar budak dua orang ni masa kitaorang breakfast minggu lepas.


4 comments:

  1. tak pernah dgr lak petua tu. hehehhe..

    btw kita pernah kena gigit ngan lipan masa dalam hari..nsb lipan tu tak gigit syahmi. huhuhu...

    ReplyDelete
  2. hihi..zakiah rasa mesti sebab seruan dalam mantra tu yang mneyebabkan lipan tu dtaang..hihi...sib baik takde sape kena gigit ngan dia..

    ReplyDelete
  3. iyer ke kak dayah? mesti sakit kan..sampai sekarang ni kita masih teringat2 lagi..huhu

    zakiah, masa lipan tu datang, citer mantra belum start lagi...

    ReplyDelete
  4. betul sgt seram..
    masa tu pun 1st time gak tgk lipannnnn besarrr..wah tkt oooo..

    mcm x caya je..pastu kak ipar ketuk ngan batu hukhukhuk..

    nasib baik tak gigit budak2 kecik ni..

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...