16.5.11

Selamat Hari Guru

Salam,

Entry ni memang khas untuk mrhubby dan jugak pada mereka-mereka yang bergelar guru...Kalau aku nak senaraikan satu-satu mereka yang bergelar guru ni memang panjanglah list aku ni..huhu

SELAMAT HARI GURU

Sesungguhnya pekerjaan guru itu sangat mulia dan memerlukan pengorbanan serta komitmen yang tinggi. So, harap pada mrhubby dan guru-guru yang lain, tingkatkan lagi kesabaran dalam menempuh alam perguruan zaman sekarang yang penuh cabaran dan dugaan.


Oh..ini picture fresh dari oven..haha..Gambar mrhubby pagi tadi..Mrhubby i yang mana? Cuba teka? Yang badan macam pemain ragbi tu..hehe..Yang pakai jaket hijau tu ler...Dia bukan pemain ragbi tapi dia pengurus pasukan ragbi sekolah..Tak percaya ke? Percaya je lah eh..


Mrhubby belah kiri sekali tu yea..hihi

Aku tau tanggungjawab dia besar..So sebagai isteri aku cuba memahami sebaik mungkin tugas dia sebagai seorang guru especially sebagai seorang guru subjek seni, diberi tanggungjawab sebagai guru data sekolah yang perlu mengadap laptop dan update data saja. Juga sebagai seorang pengurus pasukan ragbi yang perlu bawak kereta sendiri dan bawak pemain ragbi sekolah untuk join pertandingan-pertandingan yang diadakan..Semua tu adalah tanggungjawab dan pengorbanan..

SELAMAT HARI GURU....




5 comments:

  1. sebelum zakiah jadi bidan terjun sebagai cikgu ganti zakiah selalu tak faham kerja mak zakiah sebagai seorang guru. Bila dah jadi cikgu baru la tau bukan senang nak didik anak murid zaman sekarang. Ada macam2 peel. Lani tak sabar je tunggu mak pencen. Sian sangat tengok dia. Zaman sekarang lebih mencabar.

    ReplyDelete
  2. Memang pun zakiah..bermacam ragam sampai pening kepala..tu yang jadik cikgu hilang kesabaran berdepan dengan karenah pelajar yang pelbagai termasuk bebanan tugas yang banyak. Mak zakiah cikgu apa?

    ReplyDelete
  3. mak zakiah cikgu bahasa inggeris. ni tinggal lagi 3 tahun nak pencen. tak sabar sungguh nak tunggu dia pencen. kesian. betul2 betul bebanan tugas lain tu yang teruk jugak. mak zakiah dulu masa di langkawi kalau balik sekolah mesti pukul 3-4..penat sangat tunggu nak makan nasi sama-sama..:)

    ReplyDelete
  4. eppy teacher's day utk hubby kamu ;)
    bestnyer..msti dpt byk hadiah kan..

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...