25.5.11

Minda yang letih dan pengorbanan

Salam,

Back to work. Hari ni pakai baju baru serba ungu, konon nak dapat mood dan aura yang positif tapi terus terang minda aku letih..Pasal apa? Tak tau. Mungkin malam tadi tak cukup tido kot sebab zara meragam sikit. Dari tido atas katil terus beralih tempat kat tilam bawah je. Hmmm..Satu la perangai tak baik aku ni, tak suka tido diganggu..haihh, tapi nak buat camana kan, dah ada anak....

Actually tak tau nak post entry pasal apa..Cumanya pukul 1 pagi tadi aku dapat panggilan telefon dari kakak ipar..Huhh, panggilan telefon di awal pagi, memang aku tak suka betul. Pasal panggilan telefon di waktu itu hanya akan membawa berita yang buruk je..Betul kan? Ada ke berita baik nak disampaikan awal pagi begitu? Hmmm..

Kakak ipar cuma nak bagitau yang ayah mertuaku meracau2 di rumah, macam serba tak kena la..So dalam keadaan mrhubby yang mamai-mamai gitu, aku suruh je mrhubby balik ke bandar. Yelah kan, bayangkan la kalau something bad happen. Sebelum terjadi, better balik nengok abah.

Dalam sejam lebih lepas tu, lebih kurang pukul 2.30 pagi, mrhubby dah sampai ke rumah semula. Biasalah orang tua kan, tak sihat ditambah dengan sakit kulit lagi, tu yang dia meracau2 tu..Lepas mrhubby sapu krim antibiotik, ayah mertua kata dia dah rasa lega dan boleh tido semula.

Bila melibatkan hal orang tua ni, kita memang kena buat pengorbanan. Aku ni lagi risau dan kesian kat mrhubby. Aku tau dia penat, tapi ini tanggungjawab. 

Semoga ada hikmah di sebalik semua ni dan harapnya mrhubby dikurniakan kesihatan yang baik untuk menempuh segala cabaran hidup. Amin.

Untuk layan mood yang agak ke laut dan minda yang letih ni, jom nengok gambar bunga ros yang abah beli last week..



1 comment:

  1. rose yang ada kaler2 putih sikit tu unik..:) insyaallah kak, perngorbanan seorang anak pasti akan seperti mawar yang harum baunya walaupun untuk memegangnya ia penuh dengan duri. Mawar yang harum ibarat pahala yang setimpal yang diperolehi dengan penuh tabah menghadapi cubaan, pergolakkan emosi ibarat duri2 mawar yang perlu ditempuhi. insyaallah secara positifnya allah sedang memberikan peluang untuk mengutip pahala..;)

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...