14.12.11

Backup kuat

Semalam zarif terpecahkan vase mak abah aku. Waktu kejadian berlaku aku kerja. Mrhubby yang bagitau, dia dah pesan berkali-kali pada zarif dan zara jaga kelakuan, jangan nakal-nakal..tapi dah nama budak kan...

Aku yang bengang bila dapat tau..
 
Of course mrhubby tak boleh nak pukul atau marah lebih-lebih kat rumah mak abah aku, dah tentu-tentu mak aku ada plus rumah mak aku adalah zon larangan memukul anak-anak..:)

Belum pun aku balik rumah, aku dah terima sms dari mak, "Cakap shahrul, jangan pukul zarif sebab dia terjatuhkan bekas bunga, nasihat aje, nanti dia jadi takut.."

Zarif dan zara bila nampak aku, menunduk je..Aku pun tak kuasa nak pukul, biasalah sound-sound lepas tu kena denda;
 
1. Tak boleh main basikal waktu petang
2. Tak boleh tukar chanel ASTRO CERIA 
3. Kena hantar pergi taska (mulai hari ni)

Malam aku call mak lagi, mak pesan lagi - "Jangan pukul zarif, nasihat je dia..namapun budak laki kan..dia tak sengaja.."

Hisshh..geram je aku, backup dia ni memang kuat tau..Tapi kalau aku nak pukul pun, bukannya mak nampak kan..hehe..(tapi serius mak, kak uda tak pukul pun..)

Budak zaman sekarang ni kan memang manja terlebih, tak boleh nak dijentik langsung, tapi aku akan buat jer kalau rasa perlu...

7 comments:

  1. hahahahahah...kita kdg2 tak pukul tapi cubit kikiki..tapi tu dulu le..now nie mmg sejak dah insaf kureng sikit bab pukul tu..slalu klu dorang noti sgt n kita pun stress kita pnggil dia dlm bilik..nsihat..wlupun kdg2 cam org gile gak marah (tapi nada ditahan takut org dgr) tapi kawal diri jgn pukul...sbb betul le budak yg kita pukul kdg2 terencat tumbesaran dia..dari berani jadi takut..sbb dorang mmg tak tau benda tu salah. kita yg kena ingatkan selalu huhuhu

    ReplyDelete
  2. betul tu, tak salah pukul tapi kena tgk apa kesalahannya..dan kalau nak pukul pun bukan sebarangan tempat...

    ReplyDelete
  3. nenek mmg syg giler kt cucu dia.. mak sy pun mcm tu, xpnh mrh anak buah saya even diorg degil..

    ReplyDelete
  4. hihi..nenek tentulah sngt sayang cucu..
    tapi kan kak, kat rumah ni kaedah memukul macam tak berkesan plak..bukan apa..nanti kalau umi buat salah "dimata umar" dia akan cakap, 'Umi, apa ni umi, no elok, umar pukullll"
    konon2 nak pukul zakiah plak..
    bila marah umar dan pukul sikit nanti dia implement kat adik pulak..contoh kalau adik main benda bahaya..dia cakap macam saya nasihat dia pastu nak pukul adik sebab nak ajar adik kut..

    tapi namanya budak hari ni marah esok buat lagi..tapi kes zarif tu memang tak sengaja..hihi kan kan zarif..:)

    haih lagi tak besar depa ni, taktau ajaran kita berkesan idak...huhu

    ReplyDelete
  5. Memang la... anak2 zaman sekarang ni ramai betul dapat backup

    ReplyDelete
  6. biaso nenek2 pasti akan backup cucu2 nye kan...

    ReplyDelete
  7. Sy kena byk belaja dgn org yg berpengalaman. SY nie, anak bru sorang. Kecik g. Dah keliru ape yg patut apa yg tak patut.

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...