29.12.11

Kalau ada rezeki dapatlah rasa..

Kejap lagi berlangsung la Majlis Anugerah Khidmat Cemerlang (AKC). Takk..aku tak dapat, tapi aku tak kisah pun. Bukanlah langsung tak kisah dan takmo dapat.

Tapi ni kan bergantung jugak pada rezeki. Seronok dapat nengok kawan-kawan yang akan dapat anugerah ni nanti. Bohonglah kalau kata tak terselit keinginan untuk dapat anugerah ni ye tak? Tapi lagi sekali kita kena tau untuk dapat anugerah ni kena melalui proses yang ditetapkan. Kalau kita tau segala proses tu, takdelah kita anggap yang bukan-bukan atau kata bos kita pilih kasih..

Ada orang yang dah lama kerja dari aku pun still tak dapat lagi anugerah ni. So semuanya bergantung pada rezeki dan Tuhan tentukan. Yang penting hati kena baik dan jangan dengki-dengki. Dan aku sendiri pun rasa masih tak layak untuk dapat anugerah ni. Dan kena fikir balik yang tak dapat tu bukanlah tak cemerlang okeh..:)

Buat je kerja dengan ikhlas, kalau sampai masanya Tuhan nak bagi rezeki, dapatlah rasa anugerah ni yea tak?

Aku tukang tepuk tangan jelah..hehe..

5 comments:

  1. Tahun ini jadi tukang tepuk tangan dulu Huda. Next year will be your turn...

    ReplyDelete
  2. Tak pe kak nnti mana taw rezeki kita sama2 naik pentas AKC thn depan..

    ReplyDelete
  3. selama yna bekerja yna x pernah mengharap pun dapat anugerah nie :)

    tp klu zaman sklh dulu confirm stp thn nak naik pentas, ahaha

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...