19.12.11

Berdoa ketika hujan | Cuti

Sifat manusia memang suka mengeluh, aku pun tak terkecuali. Lebih-lebih lagi ketika pagi ini hujan masih lagi membasahi bumi sejak semalam tanpa henti, risau jugak ni kalau banjir..

Tapi kita terlupa antara waktu yang mustajab untuk berdoa adalah ketika hujan turun. Maka berdoalah semua, mudah-mudahan ada antara doa kita yang didengar dan dimakbulkan Tuhan.

 Lafaz doa ketika hujan ialah :

اللَّهُمَّ صَيِّبًا نَافِعًا

Maksud : Ya Allah, jadikanlah ia hujan yang bermanfaat
( Riwayat Imam al-Bukhari)

Mulai esok hingga rabu aku akan bercuti, bukanlah nak ke mana pun. Haraplah segalanya berjalan dengan lancar, plan memang dah dibuat dari awal..Berdoa jugak mudah-mudahan cuaca ok esok, tapi kalau berterusan hujan juga, redha sajalah..

Lagipun cuti ni lebih kepada nak sambung beli kelengkapan untuk persekolahan zarif..Itu yang paling penting..Minggu depan pastinya mrhubby dah mula sibuk dengan mesyuarat di sekolah dan aku pulak sibuk nak tolong bos pindah bilik..


10 comments:

  1. citer psl hujan..mlm td mak sy call.. dh lewat gak la, ingatkan ada kes kecemasan sbb jarang dia call kol 10 ke atas.. rupenya hujan xbenti².. risau dia klu² banjir lg.. hurmm, sy lg risau.. raya cina lepas br je banjir.. ni pun dgrnya segamat dh mula naik air..

    ReplyDelete
  2. bole hafal doa ni...

    nak cuti ni minggu depan berharap semua yg dirancang berjalan baik...

    ReplyDelete
  3. selamat bercuti ya..jadikanlah ia kenangan terindah...

    ReplyDelete
  4. terima kasih atas perkongsian doa yg baik tu.. selamat bercuti esok.. semoga segala yang dirancang berjalan dengan lancar..

    ReplyDelete
  5. terima kasih berkongsi doa tu...

    ReplyDelete
  6. amin ya allah... jadilah korang yang ihklas :)


    Info Event For Blogger: Percuma Samsung Galaxy Ace & RM1000, it's very easy to get, let's come and get it --> http://www.streetdirectory.com.my/streetdirectorymalaysia/

    ReplyDelete
  7. Doa yg baik.. amin, amin, amin ya rab.

    Ps: Dgr2 johor dah ada yg banjir. Alhamdulillah, masa bercuti di johor baru2ni cuaca sentiasa cerah.

    ReplyDelete
  8. selalunya hujan orang tarik seimut dan zzzzzzz....

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...