28.12.11

Lotus Desaru - (i)

Lepas seminggu baru nak update pasal citer pegi Desaru. Kenapa Desaru? Sebab last ke Desaru pun masa umur aku 6 ke 7 tahun kot..Lama giler kan..Tu sebab aku pilih ke sana, bukan lama pun, tido semalam jer. Kitaorang menginap di Lotus Desaru Beach Resort. Aku dah book sebulan awal. Hujan tanpa henti beberapa hari sebelum pergi buat aku rasa tak keruan. Patutnya check in hari Selasa, tapi aku tukar ke hari Rabu..

Memang sengaja pilih weekdays sebab nak harga bilik yang murah plus takmo ramai orang, hehe..Alhamdulillah hari Rabu lepas tu cuaca memang elok sangat seharian. Langsung tak hujan dan matahari mengeluarkan sinarnya.

Semua bilik di Lotus Desaru adalah apartment type. Dan of course aku pilih one bedroom type jer. Price yang aku dapat RM220 (dah kira government rate sekali). Bayar tu dapat free wristband 2 plus 1 untuk budak bawah umur. Wristband tu perlu dipakai masa kat water theme park, swimming pool dan kat area lotus junior club.. Pada aku kira oklah, kalau tak harga asal bilik lebih RM350 nak-nak lagi bila time weekend..

Layan gambar yang tak seadanya ni yea;

 sangat cozy

 sukanya zarif..

 katil di tingkat atas

 ada bath tub

nak tunjuk kat jamban ada getah paip..hehe

Pada pendapat aku, ni antara resort yang aku nengok kat website sama je rupanya bila aku datang sini. Bersih dan sangat memuaskan hati..:) Mungkinkah aku datang weekdays so semuanya ok sesaja..Mungkin kan..

Ok, later sambung lagi pasal Desaru yea..Nak dengar taklimat SBPA ni..:)

2 comments:

  1. cantiknya..
    ada 2 tingkat ye :)
    kak ati tak pernah ke JB..huhu

    ReplyDelete
  2. Best gila Desaru. Last sy pegi ms zaman bujang dulu. Lama sgt dulu.

    Kenangan tu.

    =)

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...