8.12.11

Rasa tenang bila melukis

Of course bukan aku yang melukis..Tapi mrhubby la..Dia kata jiwa dia tenang bila melukis.

ni tak abis lagi..

Dia sorang je dok melukis satu dinding tu, kawan dia buat dinding lain. Balik rumah dah dok urut-urut lengan..Aku boleh tanya, "penat ke bang?" Sengal kan..Dah tentulah dia penat kan, melukis dan mewarna sambil berdiri..

Takper..takper, malam nanti aku tolong urutkan dia..:)

Sebenarnya aku suka kalau cuti sekolah ni ada pengisian. Yelah dari mrhubby dok rumah takde buat apa selain tolong mengemas rumah, better dia pergi sekolah dan buat sesuatu kan, macam melukis mural ni..At least berseri sikit sekolah tu..

Aku? Jangan kata melukis kat dinding, melukis kat kertas pun gagal..

15 comments:

  1. cantik lukisan tue...
    istri yang solehah =) boleh dicontohi

    ReplyDelete
  2. KC pun tak pandai melukis. Kerastangan!! Hihi.

    ReplyDelete
  3. Keluarga kakak tak ada seorg pun yg pandai melukis macam hubby huda ni tau...

    Mesti dua anak huda boleh ikut jejak ayah dia...

    ReplyDelete
  4. Kalau melukis tenang dtg masa zakiah pegang pensil dan mula melakar gambar yang nak dibuat. time tangan gerak sambil lorek bentuk gambar, waktu tu rasa tenang. lagi satu masa tengah warna..gerakkan tangan dan berus pun rasa best je..

    tapi kalau lukisan tak jadi memang stress gak..ada je lukisan kena keromok pastu buang je..hihi

    ReplyDelete
  5. @Masni Syafie lukisan tu tak abis lagi, eh saya takdelah solehah pun..

    ReplyDelete
  6. @Kakzakie macam zarif tu adalah sikit kot, kalau zara tu taknampak lagi, hehe

    ReplyDelete
  7. @RULZAat least zakiah berbakat la jugak kan..dari akak, habuk pun takdak..

    ReplyDelete
  8. Melukis kena amalkan. Lama tak melukis, tangan jadi kaku. Betul!

    Saya tak percayakan bakat. Bagi sy, selagi ada minat dan bersungguh melatih diri untuk melukis, percayalah....dari situlah bakat itu lahir.

    Cewah!

    ReplyDelete
  9. @Faramungkin betul jugak pendapat fara, tapi bab lain mungkin saya boleh asah minat tapi bukan seni lukis..hehe

    ReplyDelete
  10. suka tengok anak melukis..
    bila dia melukis macam dia ada dalam dunia dia sendiri..

    ReplyDelete
  11. @dianabetul tu diana..budak-budak kan ada dunia sendiri..

    ReplyDelete
  12. sy pun tangan x berseni.. memang failed la kalau suh lukis2 nih.. huhu..

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...